tisdag 14 februari 2012

Kvalitetstid med Sookie

Ikväll var jag som sagt på gåing med Sookie, Anna och Anna plus deras hundar. Det hela började med att Sookie blev totalrammad av en galen stor hund som hade slitit sig!! Sookie flög säkert iaf 2 meter i snön, rullade runt å allt..:( Sen flög hunden på en annan hund och typ försökte döda den (ja det såg så ut iaf) Men pluttan tog det bra ändå, jag vågade inte "trösta" henne för då skulle hon bara dramatisera det hela så jag lät bli. Resten av promenaden gick super! Hon gick mest med sin favorit, Pälso och en nyfunnen vän Jackie :) Det var svinkallt så imån blir det till att köpa nya vantar.

Älskade Sookie

Sookie är rätt så rolig/knäpp många gånger. Tex när vi kommer hem så MÅSTE hon vinna uppför trappan och därför brukar jag jävlas och först släppa Mimosa (ta bort kopplet) så hon hinner upp för första trappan och SEN släppa Sookie ;) Då springer hon i panik sitt snabbaste- Måste vinna, måste vinna, ojojoj...!!! Och varje gång jag tar på henne sin jacka så måste hon springa ett varv i vår ena soffa och rulla runt, varför? Vet inte men hon gör det alltid ;) När jag ska koppla henne pratar hon (typ skriker/ger ifrån sig konsigt ljud) som en galning samtidigt som hon naffsar mig i handen (lite svårt att koppla henne då..)
Hon har sina ideér den flickan.. ;)

2 kommentarer:

SBA sa...

Nu börjar det bli riktig ordning på bloggen ju! Fin!
/SBA

Emelie sa...

Tack tack!!