fredag 17 februari 2012

Svullo

Sååååå tråkigt!!! Sjukskriven från jobbet i en vecka och får absolut inte träna heller.. Det är ju det enda jag gör nu för tiden så va fan ska jag göra hela dagarna..??? Har ju kommit igång så bra med träningen, så här ser den som oftast ut:
Måndag- Gym
Tisdag- Gym och Simning Nu dock hundgåing= vilodag
Onsdag-Badminton (kanske får vänta med det ett tag..) eller Gym + Simning
Torsdag- Antingen Gym med far eller Simning med syster
Fredag- Vila
Lördag- Leka med barnen i badhuset, ev simma lite
Söndag- Gym
Kommande vecka kommer se ut som sådan: Sova, äta, promenera hundarna, svulla, svulla och SVULLA!!! Se några filmer, glo på tråkig tv, kanske fika... All träning som varit kommer vara som ogjord efter denna sjukskrivning är jag rädd för.

Annars då?
Arg och trött på tröga människor här i min lilla stad.. Personer jag trodde jag visste vilka dom var visar sig vara rasister och talar högt och nästan stolt om sina åsikter? En tycker att vi ska släppa en bomb på flyktingförläggningen, på dom jävlarna.. Fan bara skicka hem dom, ja fan det står jag för! bla bla bla... What!!!!??? En annan påstår att många av flyktingarna är här "på semester", att dom egentligen inte har det "så dåligt ställt".. Jo jag skulle oxå välja att åka till Lundegård, vintertid dessutom, och bo i en oisolerad stuga och dela dusch med massa främmande människor, behöva gå i pissväder ner till stan för att handla eftersom ingen upplyser mig om hur kollektivtrafiken fungerar. Dessutom är allt jag behöver på min semester just detta och ca 70:- om dagen att leva på.. Jo tack, tjusig semester..
Det är väl ingen som påstår att alla som kommit hit gjort det för att dom är extremt fattiga!? Om det inte är krig, fattigdom eller vad det nu är spelar fan ingen roll. Något har ju fått dom att behöva lämna allt dom vet om, deras nära och kära, sitt hem, tryggheten att veta hur saker fungerar och komma till en liten jävla håla som denna och sedan till råga på allt bli bemötta som om dom vore tjuvar, mördare eller spetälska? Alla bemöter dom självklart inte som de personer jag nämnt tidigare men det är skrämmande hur inskränkta och ointelligenta många är. Integrera människor, någon som hört om det innan? Man läste om det i skolan? Alla som kommit hit är absolut inte änglar och det finns definitivt dom som stjäl och till och med hotar dom som säger ifrån eller tar fast dom men man kan inte dra alla över en kam för det.
Om någon med rastaflätor skulle hota mig vill väl inte jag utrota alla med rastaflätor eller att inga sådana ska få bo kvar här? Bara för att en kille kallar mig hora hatar jag inte alla killar eller om någon med rött hår och fräknar slår mig så hatar jag väl inte alla som ser ut så?
Skulle kunna hålla på i en evighet fast jag orkar inte..
Jag vet, lite långsökt kan detta låta men ni fattar poängen..
Jag har absolut inte alltid samma åsikter och syn på saker och ting som mina vänner har, alla är vi olika..Mina vänner är väldigt kloka, precis som jag, och vi respekterar varandra och accepterar varandra :) Och detta tror jag mina vänner håller med mig om, de flesta iaf men som sagt
MIN blogg, detta är MINA åsikter


NU ska jag svulla

3 kommentarer:

Emelie sa...

Word

cLn sa...

Promenera måste du väl få göra? Om du inte är sjuk (infektion) eller dricker alkohol på en vecka så tror jag att din kropp kommer må bra av vila. Så du kan köra hårdare på gymmet sen. :] // Manex

Emelie sa...

Jo promenera får jag men det är piss och blaskväder.. Ska träffa ögonläkaren på fredag och hoppas på goda nyheter :)