tisdag 1 maj 2012

Helgens bravader?

Ok, hur har nu min helg och Valborg varit? Tycker den har varit precis så där som jag ville den skulle bli :) Lugn och skön tillsammans med nära och kära.
Jobbade halvdag på fredagen, ja eller rättare sagt i ca 3 timmar, sen tog jag helg! Jag visste ju att fina Michael var påväg mot Öland och skulle vara framme runt kl 14 så då hann jag städa av lite hemma oxå. När han väl var framme tog vi en liten raggarunda och hälsade på mami. Ja, en riktig raggarunda blev det med tanke på pöjkens bil, hehe.. Vilken jävla bas!!?? Att han inte fått tinnitus för länge sen? Innan vi skulle landa hemma hos syster för grillning, fotboll och majbrasan hann vi med en liten powernap (han somnade på soffan..) och att färga mitt hår (det gjorde jag när han Zzzzz..)
Vi var fullt hus hemma hos syster, alla var där och några till! Ljuvligt att kunna ha hela familjen samlad trots skilsmässor, nya barn, nya giftemål och allt annat. Min familj är bäst!
Jag och min kära mor tog med Lova, Manne och Silje upp och såg när de tände brasan. Svinkallt var bara förnamnet så vi blev inte så långvariga men barnen hade roligt och det var det viktigaste.
Kvällen slutade med film hemma hos mig sen en skön natts sömn, NOT!! Michael sov så sött i min säng medan jag vaknade titt som tätt av en galet uttråkad och retfull Inka som levde rövare hela natten.. Eftersom Michael inte är en så liten och nätt pöjk fick han ta sängen medan jag tog ena soffan. Jag, två hundar och en katt som sprang över oss hela tiden= man får inte sova... Men men..
Kl 9 vaknade vi och runt halv 11 var vi ute på Köpingsviks Konditori och käkade mumsig frukost :)
Vi hann med lite kaffemys hemma hos syster innan Michael skulle bege sig hemåt mot skåneland igen och Silje verkade inte klaga ;) Gud va hon fjantade sig och fjäskade för Michael, så söt!
Inte en droppe alkohol i blodet på hela helgen, ja det var väldigt länge sedan över huvudtaget, och det känns så himla bra. Saknar det inte det minsta.
Tränade, som avslut på helgen, med fina Ida på gymmet, körde ett bra pass tycker jag! Cyklade 40 minuter och sedan 10 minuter som avslut på crosstrainer.
Imån är det boxning och jag hoppas verkligen att jag är pigg annars blir jag bara sååå besviken och vansinnig!!
Nu ska jag kolla på min kille på tv, Ashton, och sen sova :)


Inga kommentarer: