måndag 4 juni 2012

Happy

Ny vecka, nya utmaningar! Faktiskt har jag en utmaning denna vecka! Kommer imån bege mig norrut för att fotografera ett nytt objekt! Det har jag gjort många gånger förr men nu ska jag få göra objektsbeskrivningen från början till slut :) I vanliga fall brukar jag sätta ihop den med bilder och text (redan färdigskriven av mäklaren) och bifoga bilagor och se till att den blir bra men nu ska jag göra en helt själv. Jakob tycker att jag behöver utmaningar! Gillas!! Ska bli intressant och se hur man för in all fakta om ett objekt, vilka samtal man eventuellt ringer och i vilken ordning saker och ting ska göras.

Hur såg helgen ut då? Himla trevlig måste jag säga! Fotboll i Persnäs direkt efter jobbet i fredags, dock förlust..surt.. Kul ändå men damn va kallt!!! Lördagen hade jag som sagt hand om Nico och Sebi som var helt underbara, inga som helst problem någonstans!!?? Hur får man ungar att bli så? <3
Vi började dagen i simhallen, med Ida och ett gäng ungar, Lova och Papi med Ida men det blev inte mkt bad för min del när det var svinkallt! Poolen har tömts på vatten och fyllts med nytt som inte hunnit bli så varmt än..burr.. Men fri entré, alltid nåt! Efter det blev det B-lagsmatch för IFK Borgholm som oxå förlorade tyvärr men men.. Barnen lekte på B-plan och käkade korv och godis.
Kvällen blev till att äta god mat, se hyrfilm och mysa med godis i soffan. Halv tio sa jag åt barnen att nu skulle vi borsta tänderna och gå å lägga oss. Jag läste en kort saga, pussade på dom och sa godnatt.
Efter det, inte ett knyst?

Söndag var jag trött.. Lämnade barnvaktandet klockan 4 på morgonen så jag var lite halvdegig när frugan väckte mig med ett sms kl 11!! Länge sen jag sov så länge känns det som?
Det blev gymet en stund sen lite pojkfotboll på B-plan, fina Oliver spelade men även dom förlorade.
Vad är detta!!!?? Haha!
Kvällen bjöds på tacomiddag söder ut, film och mys :) Rätt dålig film jag hyrde men vad gör det i ett så trevligt sällskap ;)

Inga kommentarer: