måndag 23 juli 2012

Flickorna å jag

Myskväll med flickorna blev det denna afton! Snabbplockade lite i stugan efter middagen för att sen bege mig ut på en 50 minuters powerwalk/hundträning med flickorna. Vi gick till havet, via sinus, kollade köpingsvik och sportrean och sen via kyrkan å hem. Flickorna var himla duktiga, lite smågnabb bara i början när vi mötte andra hundar. Dom kunde passera två collies utan ett ljud!? Visst var dom stressade och fokuserade på mig och godiset jag hade med mig men ändå! Det är vid sådana här tillfällen jag känner att det verkligen inte är omöjligt att ta ur Mimosa hennes osäkerhet. Skulle jag bara lägga ner, säg en vecka så skulle det bli såå mkt bättre! Kanske jag skulle ta en sån här promenad bland massa folk och hundar varje kväll? Sookie skulle jag kunna gå med lös på stan utan att hon skulle göra nåt, hon skulle vara så spänd att om jag bara skulle säga ifrån det minsta skulle hon stanna. Hon är inte så tuff utan Mimsan;) plus att hon är en mattegris utan dess like <3
Bakom kyrkan övade vi lite på att ligga och stanna kvar när jag gick några meter bort och dom klarade det jättebra två av tre gånger! Svårt att öva med båda samtidigt men jag är ack så stolt!
Nu ligger dom nyduschade och nyklippta/borstade här bredvid mig i sängen ute i Den Lilla Gula.. Nöjda små grisar är vad dom är

Inga kommentarer: