onsdag 22 augusti 2012

4år på cykel

När jag var dryga 3,5-4 år gammal (hade inte fyllt 4 än säger mor min) så bestämde jag mig för:
Nu ska jag lära mig cykla utan stödhjul! Och så blev det.
Pappa tog bort stödhjulen och jag hoppade på cykeln. Jag minns att vi övade utanför farfars hus, ett kvarter bort, för där var det mycket bredare trottoar. Jag trampade för fullt, pappa sprang efter och höll i cykeln så jag inte skulle ramla.
-Men släpp då!! Ropade jag, så det gjorde han och jag vinglade på en bit och ramlade..
-Du skulle ju inte släppa! Skrek jag till pappa ;) Haha!
Så höll vi på, samma visa.. Släpp då! Åh...du skulle ju inte släppa!!
Tillslut cyklade jag! Vet inte hur lång tid det tog men samma kväll kunde jag det iaf :) Detta var för övrigt samma kväll som jag fick min första aborre! Ska lägga upp bilder (bildbevis) senare ikväll så ni får se mitt nöjda flin, 4 år gammal och storfiskare ;)'
Tycker detta minne är underbart :)

Inga kommentarer: