tisdag 21 augusti 2012

Att pussa fula fisken

Funderar på om jag och mina tre små blonda flickor, efter middagen, ska promenera ner till Borgholm och möta upp papi, bror, Miwa å barnen som ev ska fiska nere vid hamnen? Vore väl trevligt plus att hundarna behöver lite motion :)
Minns när jag som liten ofta metade efter aborre med pappa :) En gång minns jag att jag fick en liten, pytteliten aborre nere vid Sjöstugan faktiskt och jag blev så förvånad när jag pussade den (jo det gjorde jag ofta) att den var torr?! ;) Haha! Den hade ju precis varit i vattnet så hur kunde den kännas alldeles torr?
Vi kom ofta hem med fångst som mamma fick rensa och steka i ströbröd till oss. Det spelade ingen roll hur små dom var, alla skulle jag ha stekta! Älskade aborre!
Undrar om jag gör det fortfarande? Kanske får napp ikväll? ;)

Inga kommentarer: