tisdag 28 augusti 2012

Ytliga problem var det ja

Nu ska jag gnälla igen fast inte om det från tidigare inlägg utan en helt annan grej. En ytlig sådan.
Jag behöver nämligen tips och råd rörande min rygg. Ja det kan låta konstigt men så här är det.
Jag har nämligen problem med "knotter" (ibland finnar) på ryggen som alltid poppar upp i samband med att jag svettas. Detta har tidigare aldrig varit ett problem jag haft och jag tycker därför att detta är mkt konstigt..?
Eftersom jag tränar mkt, svettas jag mkt och ofta vilket i sin tur gör att jag alltid har mer eller mindre knotter på ryggen, övre ryggen då. I söndags flyttade jag ju hela dagen och det var kvavt och svettigt= knotter. Städar jag mig varm får jag knotter. Nu vill jag oxå påpeka att jag har lätt för att svettas och då menar jag inte att jag alltid är svettig eller att jag har lökringar under armarna dygnet runt utan att vid träning eller annan fysisk ansträngning svettas jag fort.
Finns det något knep mån tro?
Detta är verkligen ett I-landsproblem som heter duga men det vore gött att slippa.
Har försökt att tänka på att duscha så fort som möjligt efter träning så svetten inte hinner torka in och jag "puffar" ryggen så gott det går, så långt jag når på ryggen, när jag duschar.
Det måste ju finnas fler med detta problem menar jag och då kanske även någon med ett smart tips?

1 kommentar:

Moa sa...

Jag har haft det problemet, svett och värme ger knotter. Det är bara att skrubba och hålla dig ren, dem försvinner så småningom.