lördag 20 oktober 2012

Come on! U play with us!

Jo jag är tvungen att skriva om dagen!

Jag tog även en liten trip genom stan idag för att hämta kläder ni vill skänka. Bland annat så skänkte Tekniska Magasinet lite olika pysselgrejer och en fotboll idag, toppen! Efter att ha hämtat kläder å annat här å där så hann jag med både en fika på Roberts med Sandra och en liten stund med Anna och Hans :)
Kl 15 var jag och Alexander ute vid Lundegård och delade ut lite kläder till en ensamstående mamma med barn som jag hämtade vid deras stuga. Dom fick massa bra kläder som dom behövde och snart var även Mia på plats. Alexander var tvungen att åka efter ett tag för att jobba men tack för att du klämde in detta en stund! Guld värt!
När jag och Mia sedan gick för att hämta nya familjer träffade vi på hen som hjälpte oss igår, den asylsökanden som hjälpte oss att tolka till arabiska.
Vi tre körde sedan på ända fram till kl 20 ikväll och det var så jävla bra!
Vi "avverkade" (låter hemskt) minst 10 familjer ikväll och fick sluta för att skorna tog slut och att ta in familjer från listan över dom som "mest behöver det" utan att kunna erbjuda dom hela skor känns bara dumt.." När som väl fått komma och prova ut kläder kan dom inte komma tillbaka, iaf inte innan vi hjälpt alla, alla 500 personer!!

Måste berätta om fotbollen!
Fick ju en splirrans ny knallröd fotboll av Veronica på TK och tänkte att - Vafan! Jag vill gå ner till havet där jag hör att det spelas boll och kanske själv va med en stund! :)
Jag promenerade neråt, studsandes med bollen som en basketboll och lite nervös för vad dom skulle säga.. Alla tittade nyfiket när jag kom, vuxna som barn och det var mest pojkar och män där. En liten grabb sprang fram till mig och hälsade glatt så jag kastade bollen till honom och visade att vi skulle nicka. Det gjorde vi och sen frågade han om jag ville vara med, med min boll, och spela? No no! sa jag, U can take the ball! -then u come, get it? Later.? frågade han.
Nej sa jag- its yours as long as U all play, together :)
En får använda mkt enkel och dålig engelska många gånger men det är rätt skönt ;) haha!
Vid detta laget hade alla samlats runt mig och det var många pappor och pojkar jag kände igen från tidigare ;) Come on, U goalkeeper! Come and play! Jag bara skrattade och försökte förklara att jag var tvungen att gå tillbaka men dom insisterade och var så glada och öppna att jag tänkte att vafan, ett skott på mål kan jag väl bjuda på!
Med den kaxiga attityd jag kan lägga på med (glimten i ögat sa jag)- Ok, who's goalkeeper? Jag gick fram för att skjuta och vi började skoja om vilket fotbollslag vi höll på. Eftersom det fanns en boll med Man U sa jag ju att jag såklart ville ha den som det fan jag är men dom bara skrattade och sa att- No! Barcelona!!
Underbara! Tänk så fina och glada dom kan vara mot mig trots allt dom varit med om dom flesta.. Galet! Det är mig det enda dom kan göra iof, för att koppla bort allt hemskt..annars skulle dom nog gå sönder..
Iaf. Jag tog sats med en publik full av män, tonårsgrabbar och pojkar som förväntansfullt väntade på att jag skulle "fjutta" iväg bollen mot mål men som den fd fotbollsspelaren jag är satte jag den lätt i högra krysset innan målvakten hann reagera ;) Ha! Jag fick applåder av en mkt förvånad med imponerad och glad skara ;)
Hoppas få spela med dom fler ggr!

Inga kommentarer: