tisdag 23 oktober 2012

Mitt hjärta blöder

Kl är 23.23 och jag ligger i sängen med lilla Inka på magen och lipar..
Så trött efter långa dagar och idag har jag varit extra spänd pga att jag och Sofi skulle medverka i P4 Kalmar.
Ni lyssnade väl?
Annars hittar ni det i på Sveriges Radio Kalmars sida, hos P4, sändningen 15.30-16.00.

Anledningen till att jag lipar är för att påväg hem från Lundegård ikväll hittade jag vår älskade Hobbiten påkörd uppe vid vägen..
Som jag har fasat för denna dag..
Till dig som körde på honom:
Olyckor händer. Sen att du inte stannade och tog hand om honom eller kollade om idnummer för att få tag i ägarna..?
Jag unnar dig inget gott i livet


Till annat!
Kvällen vid Lundegård idag gick som vanligt bra. Idag var Sofi och Caroline från Kalmar med oss och det var himla trevligt :)
Kul för Sofi att få ta del av detta på riktigt efter alla påhopp hon fått av människor med främlingsfientliga åsikter. Nu kan hon blogga om alla barn hon mötte ikväll och bevisa att det är familjer här ute och inte kriminella grupper eller håriga våldtäktsmän. Suck.
Jag tog med mig Sofi och Caroline varannan gång när jag skulle hämta familjer. Vid ett tillfälle när vi var påväg mot lokalen med en familj såg jag en buss komma. En buss full med nya familjer och jag fick panik.
Ögonen var tårfyllda på 2 sekunder.
Jag kunde känna, nästan ta på, deras oro och skräck.
Tänk er dessa människor men främst barn som rest så långt och nu kommer hit i mörker. Många vet inte ens på vilken del av jordklotet dom är..
Dom vet bara att dom har flytt från allt dom kände till, fått lämna sina rötter, sin identitet, alla sina saker, sitt hus och vänner.
Dom är glada att dom lever men är rädda, ensamma och har fått lämna allt! Dom förstår ju inte vad som händer.. :(
Några av dom kanske kommit hit med bara en förälder kvar i livet, en annan har kanske förlorat ett syskon, sin bästa vän eller granne..!!
Vi vet inte vad dom bär inombords och ärligt talat vill jag inte veta det heller för jag vet att jag inte skulle kunna hantera det.
Mitt hjärta brinner och blöder för dessa barn just nu <3

Vår älskade Hobbit får avsluta inlägget. Och nu är det en ny dag <3

Inga kommentarer: