söndag 25 november 2012

Är det söndagsångest dom kallar det?

Har försökt ta vara på denna helg.
Städat i Den lilla Gula, julshoppat, myst med flickorna och träffat vänner jag ser alltför sällan numera.
Men idag, idag har det varit alldeles för mkt kärlekshistorier och bebisar runt omkring mig för att det ska kännas ok ikväll..
Egentligen borde jag glädjas andras lycka men jag känner mig tom och ensam..

Detta var en helg då allt skulle kännas bra. Jag skulle ju få så mkt gjort och känna mig nyttig!
I stället har jag vantrivts i min kropp, gamla dumma tankar har hälsat på och jag har haft mkt ångest i kroppen.
Jag har försökt ignorera det och tänka på annat men det har inte funkat.
Tror det startade med att jag såg en film på mig själv och insåg att jag måste acceptera den jag är.
Jobbigt.

Inga kommentarer: