måndag 1 april 2013

Din dumma sill, Emelie..

Japp! Blev lurad det första jag blev idag.
Pappa väckte mig med ett sms där han undrar om jag är vaken och skriver att någon kört på ett vildsvin vid macken i köpingsvik.
Jag nyvaken och trött går upp, släpper ut flickorna och ringer pappa. Vi börjar prata och jag undrar vad som hänt, funderar på vart ifrån den måste kommit.. Kom fram till att den säkert kommit från ramsättra ;)
- Ja eller så var den bara förbi för att tanka, säger pappa fnissigt och följande ord förstår ni nog..
April! April!
Jag blev skitsur, på riktigt skitsur.
Kände mig så jävla dum att jag gått på det och att andra skrattade åt mig.
Skitlöjligt ;) haha!
Förstod efter att vi lagt på att det var rätt kul ;) Så går det när en inte är riktigt vaken helt enkelt!
Nästa år, då jävlar!

Hur fortsatte dagen efter denna underbara start då? ;)
Frukostfrallor från Konditoriet i Köpingsvik och sedan ner till konstgräset för att se Paifen spela.
Dom spelade riktigt bra idag! Skitkul att se! Spelade enkelt, hade massor av målchanser och vågade. Synd att bollen inte satt mer än en gång och det slutade med förlust, 2-1.
Fast bra ändå och svinkallt!!
Vart är våren??

Kl 14 var det träning med Marie och syster. Det började lite segt, vi var alla rätt oinspirerade och det var alldeles för mkt folk så vi visste inte vart vi skulle hålla till.
Blev lite marklyft, knäböj med skivstång och sedan testade jag på bänkpress utan ställning för första gången.
Vilken skillnad!?
En får ju verkligen fokusera och balansera stången på ett helt annat sätt, i ställningen känns det ju som jättefusk nu.. ;)
I ställningen kunde jag ta mkt mer första gången jag testade och idag fick jag bara fokusera på att göra rätt känns det som?
Blev väl totalt lite strax under 30kg bara men det var superkul!
Kommer verkligen köra mer vanlig bänkpress och snart ska jag kunna ta mkt mer!
Jag och Marie avslutade med en WOD på 12 minuter.
8 boxjumps, 8 någonting med kettlebell och 8 situps med pinne.
Så många varv som möjligt, som vanligt.
Härligt att svettas ordentligt innan en drar hem igen.
Väl hemma blev det en snabbdusch sen promenad ner till stan till pappas recidens med flickorna.
Det bjöds på typ världens godaste lax och cheesecake till dessert, smask!

Nu blir det strax sängen, klockan ringer 05.00 och jag spenderar hela dagen i bil och i Västervik.
Nattinatt <3

















Inga kommentarer: