måndag 5 augusti 2013

Dagen

När klockan ringde i morse var jag helt död..
Fötterna värkte och mina tår var som sagt pajade.. Känns bättre nu dock efter en hel dag i sandaler!

Jag åt min frukost på GT och öppnade Rabalder klockan 11. Jobb där till 15 sen bort mot GT.
Sista timman på Rabalder började jag få en jävulsk huvudvärk och jag fasade lite inför nästa jobbpass. När klockan var strax efter 15 ringde min söta chef (Jakob) och undrade när jag skulle komma bort för dom hade lagat personalmat nämligen och det fanns till
mig oxå :) Precis vad jag behövde!
Jag skulle gå på passet kl 17 men hade ändå tänkt gå dit direkt och jag är glad att jag gjorde det.
Maten var fantastiskt! 
Kolla här
Laxsida med ugnsbakat potatis av något slag och en fantastiskt god salsa :) Sallad oxå såklart!
Detta blir förmodligen en rätt som snart finns på menyn! 
Tumme upp!

Tyvärr gav inte huvudvärken med sig så det blev en värktablett och en powernap en trappa upp innan kl slog 17.
Det ville ändå inte ge med sig riktigt, jag ville nästan spy av huvudvärken ett tag? Konstigt och obehagligt..
Hur skulle jag lösa detta? 
En dubbel espresso och jag var igång och strax var värken som bortblåst!

Det är så fantastiskt på GT! På alla sätt!
En favoritsak är mötet med nya människor, alla trevliga gäster.
Så många kvällar har vi placerat ut tvåor bredvid  varandra, (som till en början verkar lite besvärade), för att borden är gjorda så att en antingen har fyror eller två tvåor. 
Det slutar nästan alltid med att dessa sällskap, som till en början var främmande för varandra, sitter och samtalar länge och väl med varandra. Det skrattas och tjoas, det beställs in samma desserter och dom bjuder varandra på irish coffe :) 
Nya vänner finner varandra!
Det är fantastiskt roligt att se och det höjer ju även hela deras upplevelse av vistelsen på GT :) 
Det hände igår och även ikväll!
Fantastiskt!

Nu måste jag sova så jag orkar upp imån för ytterligare ett dubbelpass!
Natt natt

Inga kommentarer: