måndag 26 augusti 2013

Ljög visst lite ;)

Kom på att jag inte kan berätta allt som händer just nu, glömde för en sekund att jag är vidskeplig ;) Att berätta skulle betyda otur förstår ni, så är det.
Det jag kan säga är att jag på söndag flyttar in i min nya lägenhet och är oerhört glad för det! Kommer bli hur grymt som helst! Pricken över iet blir den 25 september när nya soffan kommer.

Sen har jag sökt ett jobb som, om jag får det, vore så fantastiskt och som klippt och skuret för mig!! Mer får ni veta när jag vet mer..
Håll tummarna!

Vad har jag hittat på sista tiden då?
Jobbat klart på både Rabalder och GT egentligen förutom extra under helger på GT och lite luncher och timmar på Rabalder vid behov. Varit lite ledig och det känns rätt skönt faktiskt!
Har skrivit in mig på arbetsförmedlingen för att kunna stämpla upp lite under september om det skulle behövas. Efter det ska jag nämligen ha jobb, så är det bara..
Tänkte pussla lite fritids och skoljobb med Rabalder och GT. Borde bli några timmar iaf..
Mötet på AF gick förresten hur smärtfritt som helst! Fick en handläggare jag känner till sedan innan och hen mig så vi förstod varandra bra.

Helgen var lite GT-jobb på fredagen för att sedan vara ledig lör-sön och spendera dessa dagar med fam Wickman/Wickenberg. 
Massa fest, mys och kärlek! Som alltid med dessa underbara människor!
Galet skoj att umgås med den galna familjen ;) En kan vara sig själv, känna sig som hemma och bara njuta av livet :)

Mer då?
Hm.. Inte tränat.. Jo, var ute och sprang med Laura för några dagar sedan och det gick riktigt bra! Kort sträcka men jag var pigg i kroppen och orkade :) Avslutade med lite styrka på gräsmattan vid Strand.
Känner mig pepp på att köra igång ordentligt nu, det är dax! 
Köpte mig en ny sporttopp idag när jag var inne och shoppade skolkläder med Ida. Riktigt nice!

Invigde den ikväll under en långis/PW med flickorna, toppen!

Är det inte hemskt när ens 11-åriga syster frågar efter Victoria Secret-affärer, gör slut med sin pojkvän pga otrohetsrykten och undrar vad spetstrosor är för hennes klasskompis vill ha det??!!
Vart är världen påväg!!??
När jag var 11år hängde jag fortfarande upp och ner i något träd någonstans eller lekte burken, ev ringde jag på någon dörr eller två för att sedan springa och gömma mig.
En liten parentes bara..
Förutom det så hade vi en trevlig systerstund i Kalmar, hittade det vi skulle och lite till, precis som det ska vara :)

Nu ska jag sova för imån har jag några måsten att fixa.
1. Vakna och sedan gå upp när klockan ringer. (Alltså inte snooza)
2. Promenera ner med flickorna till ÖK och köpa nya koppel.
3. Kaffepaus hos bästis
4. Skriva ut ett arbetsgivarintyg för att sedan fylla i rätt uppgifter tillsammans med din chef på GT.
5. Börja packa ner saker i Den lilla Gula.
6. Kolla på färg till mina kommande projekt- "målaommassaskåpochbyråer" och ev köpa.
7. Packa mera.
8. Iväg på AW med Rabaldergänget! Lite personalmys och "tack för sommaren-middag"
9. Sova för att dagen efter göra punkt 1 och 7 igen.







Inga kommentarer: