måndag 9 mars 2015

Vad har hänt sista tiden?!

Tusen år sedan jag skrev något här!
Miljarder saker har hänt både på privata planet, på jobbet och på min lediga tid.
Drar det kort.

Jobbet rullar på bra! Simskolor, privatlektioner och skolklasser i plurret går i ett känns det som, kul! Jag känner mig väldigt trygg i min roll som simlärare.
Sen kommer fler och fler hela tiden på mina pass och vi har så roligt! 
Extra kul är att vattenfysen blivit en stor succé! Från ca 8pers till nu 28st, rätt bra ökning och jag klappar mig själv på axeln för det :) Ja det skäms jag inte för att säga trots att det är förbjudet att säga att en är bra på saker ;)
Jag äger! ;) haha! 
Och är ödmjuk.. ;) Vilken kombo!

Som ni säkert vet har jag sedan månader tillbaka engagerat mig i klädinsamling till barnen på campingarna runt om och på så sätt kommit väldigt nära många av dom. Speciellt barnen och kvinnorna på Guntorp. 
För kvinnorna på campingarna har jag nu startat en kvinnoträning varje torsdag i Viktoriahallen och har hittills kört det 3 ggr. Det blir alltifrån aerobic och stationsträning till boxpass! Svinkul!
Eftersom de flesta av dessa kvinnor inte tränar på vanliga gym ihop med män så tyckte jag att jag kunde försöka ordna något när jag ändå var ledig :)
Med mig som stöd har jag min fina vän och kollega Rose-Marie som hjälper mig att köra passen när hon har tid. 
Guld värt!
Mer rörande dessa fantastiska människor är att de alla väntar på sina PUT och jag hoppas innerligt att dom får det snart.. Att behöva bo på Guntorp alltså.. Usch å fy.. För att inte tala om Hälludden!!??
Men snart är det förhoppningsvis över!
Hoppas bara att det inte tar längre tid så dom behöver "slussas vidare" till någon annan camping innan dess..
Jag letar efter boende till min Shireen och hennes familj så fort dom får sina papper. Vet ni om något som passar en familj på 4 så hör av er för dom vill bo kvar här i Borgholm.. Och jag vill ha kvar dom!

Men jag då?
Jag har snart flyttat in till Kalmar och min Rikard! Så mysigt!!! Och det blir så fint!
Folk undrar hur jag kan flytta in dit? Ska du pendla då??
Ja!? Vad är problemet med det? Folk gör det hela tiden och det är ju inte särskilt långt precis? 
Vi vill bo tillsammans, han äger en fin lgh som vi sen kan sälja när vi vill flytta upp till Böda :) Hyran blir billigare dessutom och jag kommer ju fortfarande vara i bhlm så fort jag kan och vill.
Va??!! 
Ska ni bo i Böda?? 
Den frågan får jag oxå ofta. Ska du pendla så långt och bo där? Helt öde ju!!??
Ja där ska vi bo och som jag längtar!
Tanken är att vi ska ta över gården så småningom!
Livet på landet! 
Att få leva livet på landet med allt vackert som kommer med det :) 
Vi kommer sköta fåren, kunna jaga oftare, ha vårt egna trädgårdsland, äta ekologiskt/hemodlat/egenjagat osv.
Det blir mkt jobb men lätt värt det!
Ja jag får pendla men so what!? Jobbet är inte allt, verkligen inte allt! 
Du ska trivas på ditt jobb men är det inte allt annat du har som verkligen räknas..? 
Vi kommer förhoppningsvis bilda familj, ha våra hundar, (kanske en katt?!) och leva det livet vi just nu drömmer om.

Det fina är att det verkligen känns som att denna dröm faktiskt kommer slå in!





Inga kommentarer: