onsdag 18 april 2012

Underbara unge!

Så var denna dagen snart slut.
Kom nyss hem från kalaset för Oliver som fyller 9år :) Han fick ett fint kort med en peng i och verkade nöjd och glad. Han är så go' denna unge, använder sig av så härliga uttryck och är så himla snäll :) Om han får säga det själv så är han "makalös" ;)
För ett tag sedan fick han såpbubblor av mig men det har inte funkat att få till några bubblor? Det har verkat som att det är något fel på konstruktionen men så idag äntligen funkade det! Vi har testat nästan varje gång jag varit där men ingen större lycka.. Men så självklart på hans födelsedag funkar det och han är så härlig, han sa när vi stod där ute på altanen och blåste för fulla muggar (jag tittade på)
- Det är jättemånga som fyller år idag! Ja, alla bubbler! sa han och log. Jag svarade med- Ja, det är det ju, de föds men sen försvinner de lika fort (jag ville inte säga föds och dör, låter så hemskt..) Då log han och sa- Hoppas att någon av dem får klara sig i ett år iaf, hhihi :)
Underbara barn!!
Han är precis som lilla Lova, helt enkelt ett barn! Det är få i den åldern som faktiskt är det nu för tiden tycker jag och det är hemskt. Barn ska vara barn, vara ute och leka, smutsa ner sig, klättra i träd och komma med sådana där underbara kommentarer och tankar om livet, kloka ord :)

Födelsedagsbarnet


1 kommentar:

Anonym sa...

Tänk att det finns två så fina barn i samma klass också! Ja, det finns fler förstås. Tack för hjälpen med Lovafixet ikväll, du e fin du med! <3
Nattnatt/Mammman