torsdag 7 juni 2012

Hur får man vara?

Under min morgonpromenad denna morgon kom jag att tänka på alla "regler" över hur man får och inte får använda facebook. Jag vet en del som stör sig på allas statusuppdateringar hit och dit men är det inte det som är grejen med fb? Jag själv är rätt flitig med det och känner att jag faktiskt skiter rätt mycket i om en del tycker att- Ok, skulle jag bry mig om du har ätit frukost nu eller om du ska träna sen eller om du är ledsen eller glad? Jag vet en del jag brukade umgås med förr som tycker det är löjligt att skriva vad man gör hela tiden. Varför det? Något får jag väl ut av det eftersom jag fortsätter med det?
Nu är det ingen som har tyckt något speciellt om mig och mina inlägg (vad jag vet) utan bara en tanke som slog mig. En får tycka som man vill.
Så många "du kan inte vara så" eller skriva så där.. Tråkigt att en måste vara på ett visst sätt och inte vara för beroende av uppmärksamhet på ett eller annat sätt.
Jag gillar att "checka in", länka min blogg, puffa folk, kommentera och gilla, berätta vad jag gjort, gör eller ska göra.
Och ja, jag är beroende av att "få uppmärksamhet" och blir glad när någon har gillat mina bilder eller har åsikter om något jag skrivit eller grattar mig så där opersonligt på födelsedagen som man gör på fb.
Visst kan jag skratta åt vissa inlägg ibland och tycka att vissa personer är väldigt mycket upp och ner men om det skulle störa mig så skulle jag helt enkelt dölja personen. Lätt som en plätt! Har jag redan gjort med flera personer jag tycker skriver för mkt negativt sket som påverkar mig, typ racistiska inlägg.
Sen finns det dom som aldrig skriver något om dom själva men innebär det att dom inte läser vad andra gör? Tror inte det ;)
Nyfikna är vi allihopa, allihopa, allihopa! För nyfikna är vi allihopa, allihopa, ja me å du me...lalala!

Inga kommentarer: