måndag 27 augusti 2012

Helgen som sådan

Hallån! Måndag förmiddag, solen skiner och det är höst i luften. I like it!
Idag hade jag lilla Mister igen och jag å flickorna tog med honom till slottsskogen, så underbart vackert där!

Hur har min helg sett ut då?
Fredag var jag ju som sagt med Ida i Kalmar efter en halvdag på jobbet. Vi shoppade loss och hade skoj! Kvällen bjöd på film ute i Den lilla Gula, jag å mina brudar och massa godis å gott ;)
Lördagen skulle jag ha agerat flytthjälp men det blev inte förrän på söndagen ist och vi var ett helt gäng som hjälpte till. Det blir ju så mycket roligare om man är ett gäng som hjälps åt! Det var jag, syster, Halvor, papi, Manex, Calles päron och Kjell. Det gick rätt fort, på några timmar var allt tömt!
Lördagkvällen bjöd på grillat hos syster med hela familjen, så gott och trevligt! Vi drack lite gott och hade det mysigt.. Fina Gitte (mummen) min moster skulle ha fyllt 50 år i lördags om hon levt <3 Det är efter henne som jag heter Mummen här på bloggen och lite överallt. Vi mummades nämligen när jag var liten vilket betyder att jag gick å hämtade "mummar" i dörrhålet och så mummades (pussades) vi.
Hon var min mum och jag hennes <3
Det blev även pubben en sväng och det var himla trevligt!
Söndagen var  som sagt flytt och sen drog jag, syster och Silje till Kalmar och shoppade lite smått och gott :)

Idag känner jag mig hängig, har ont i halsen och fryser.. Bajs

Inga kommentarer: