tisdag 25 september 2012

Våga vägra vägra!

Att det fortfarande finns dom som verkligen inte fattat vad ordet hen är till för är ju helt galet....
Argumentet (eller vad en nu ska kalla det?) att det finns MÄN och det finns KVINNOR!!
Eh.. Ja? Har vi sagt något annat?
Ja just det! Vi vill ju avköna alla människor, ingen får vara "tjejig" eller "pojkig" längre för det är ju verkligen DET som är målet..
Suck säger jag bara..
Börjar känna att det är tur att jag har personer runt omkring mig som fattar innebörden, får lägga energi på dom ist för jag pallar inte med dessa som på något sätt verkar vägra detta ord!? ETT ORD!!
Har ni ens försökt förstå, alltså läst om detta ord? Och då förutom på något jävla forum som redan är "emot" det?
Det är som att - nu ska jag ta reda på varför vi bör lära oss hur vi på bästa sätt bemöter asylsökande människor så vi kan hjälpa dom in i det svenska samhället fast ist hamnar jag i något forum fullt av rasister så jag fortsätter att kalla "dom" för jävla blattar, apor, äckel osv.. För det är dom ju!
Åh va trött jag blir...
Ordet Integration- väldigt bra ord som ni kan googla om ni inte vet vad det betyder.

Precis som ordet hen är ett ord som när ni Vet innebörden med det oxå då förstår varför Ordet är himla bra i många lägen! Vi får fortfarande använda Han och Hon, när det är relevant. Du får fortfarande vara en kvinna eller man, dina barn får vara en pojke eller en flicka, eller får och får? Jag Är en kvinna

Skulle kunna skriva en hel uppsatts men det orkar jag inte. Hade tänkt att jag inte skulle engagera mig i er som inte fattar eller rättare sagt vägrar förstå men så blir jag så förtvivlad att en kan göra sånt motstånd mot något som är så bra och enkelt? Jag tänker att får jag bara en av alla er att engagera er i att Förstå så har jag lyckats.
Sen att det suger energi av mig och jag bara vill dunka huvudet i väggen titt som tätt det får jag bara ta helt enkelt..

2 kommentarer:

Kristin sa...

Eller så skiter man i att diskutera ett ord, slutar vara lat och säger han eller hon? Varför behövs det ens ett nytt ord när vi har två som funkar alldeles utmärkt?

Emelie sa...

Hej Kristin..?
Kul att du kikar in vem du nu är :)
Det är viktigt för mig att få diskutera detta ämne när jag anser att det har betydligt större inverkan på oss alla än vad många förstår..Eftersom du tycker att vi redan har två ord som fungerar utmärkt tänker du inte som jag och så många andra som förespråkar hen. Vi tycker olika helt enkelt. Jag kan inte se vad som skulle vara att vara lat med att försöka använda ordet hen? Det är bara ett synonym på andra ord och jag finner det bra :)
Att däremot vägra testa ordet, se dess inverkan, kan jag tycka är att vara lat.
Du behöver inte diskutera det eller använda det heller :) men vi som vill kan väl få göra det :) Det är ju inte så att vi kränker någon annan människa eller så :)