onsdag 24 oktober 2012

En snabb uppdatering bara

Snabblandar hemma innan jag ska vidare igen för att plocka upp skor och kläder hos en av er goda medmänniskor!
Har precis varit ute vid Lundegård för att lämna av några säckar och tänkte då att jag kunde väl ta en runda i stugområdet för att hälsa runt lite, så det gjorde jag!
Nästan direkt mötte jag en kvinna som kom gående med ett fat nybakat, förmodligen på väg till en god vän, och hon log stort när hon såg mig och bad om att få bjuda mig på en bit.
Det var nog en bland de godaste sockerkakorna jag någonsin ätit, smask!


Efter det mötte jag upp "min familj" och där blev jag bjuden på arabisk mat :) Jag hade egentligen lite bråttom men kände att jag var tvungen att stanna en stund för att vara artig och det ångrar jag inte.
Gudars va gott det var!! Tortillabröd med någon kryddig kyckling i och grönsaker sen någon variant med purjolök..? Så himla gott!!
Så lite som dessa människor har men så givmilda och generösa <3

Nu blir det iväg och jobba vidare!

Tjao!

Inga kommentarer: