onsdag 24 oktober 2012

Sötnosar

Det blev en lång kväll vid utdelningen ikväll, det blir lätt så. När en väl har börjat är det svårt att avsluta :)

Ikväll var fina Katarina med oss och hon var till stor hjälp! Hon och syster hjälpte familjerna medan mamma och vår asylsökande vän var på vårt "lager" och sorterade fram alla skor och jackor dom kunde hitta.
Det går snabbt åt så det behövs fyllas på hela tiden!
Min uppgift idag blev att hämta familjer och svara på massor av frågor från familjer som samlats utanför men även som kommer fram när jag är och hämtar familjer. Det tar massa tid och energi från mig att försöka förklara att jag följer en lista med stugnumren osv..
Men alla är oroliga och jag vill försöka få dom att förstå..
Vissa förstår, andra inte men det alla har gemensamt är att, oavsett om dom får ett " Yes, tonight eller ett "No tomorrow eller att dom inte kan byta till något annat för vi hinner inte, så är alla glada när vi skiljs åt? Jag får alltid, Alltid, ett leende och ett Thank U! när dom går..

Idag gick jag en, som jag vill kalla, "tiggarrunda/sponsraoss-runda" i stan.
Frågade olika företagare om dom kanske hade något värmande som kunde avvaras?
Och hur gick det då?
Jättebra!!
Fick fin respons från alla jag hittills frågat och kommer på fredag åka runt och plocka upp sakerna :)
Tänk så många fina människor det finns alltså, bara en vågar fråga! :)
Sen fick jag höra av Sandra att personal på Hemköp försökt nå mig men att dom sen ist fått tag i "klippan" Mirella och skänkt massvis av godis!!!
Fatta va kul det kommer bli att få dela ut godispåsar till alla 250 ungar, ja för det kommer räcka till alla! Så mkt godis var det!!!
Fan va bra detta är, kommer bli och va grymma alla är!!
Vad hade jag gjort utan mitt trogna gäng som styr och ställer med nära och kära, lägger ner massa tid och engagemang i detta ihop med mig!
Damn va bra NI är, VI är!

Nu ska jag sova, ska agera PT på gymmet imån kl 7.30 så sömn kan va bra ;)
Här kommer bilder från dagen.
Bebis 15 dagar gammal plus två andra godingar jag mös med <3

Inga kommentarer: