onsdag 31 oktober 2012

Försök lura mig va!

Måste bara berätta att jag var "fröken rätt och riktigt" igår när vi var i Kalmar.
Jag hade fått ett presentkort eller en bonus på 50:- från Lindex och tänkte att det skulle jag ju såklart nyttja!
Valde mig ett par örhängen för 49,50:- men får då sagt till mig av personen i kassan att "systemet säger ifrån" på den summan. Om du väljer en tröja på rean för exakt 50:- så går det.
Jag svarade att jag vill inte ha en tröja utan dessa örhängen och att jag egentligen mest ville utnyttja denna bonus eftersom jag fått den.
Det går inte tyvärr.. Får jag till svar.
Systemet säger ifrån!
Fast om du slår in örhängena på 50:- ist? frågar jag eftersom jag vet att en ska kunna göra så och att jag självklart ska kunna utnyttja denna bonus.
Jag försöker förklara att det kanske är så att jag måste köpa något som kostar lite över 50:- typ 51:- så dom kunde dra av rabatten/bonusen och jag får betala 1:- ??
Butiksbiträdet, eller faktiskt butikschefen, sa bara att nä det funkar inte, du måste handla för exakt 50:- varpå jag säger att det vill jag inte så jag skiter i det och går.

Jag ringde Lindex huvudkontor och frågade om detta, blev nämligen så uppretad, och fick till svar att det absolut inte ska vara några som helst problem att göra så och att dom skulle ringa til butiken och framföra det.
Ha!

Jag gick tillbaka och fick mina örhängen ;)

Inga kommentarer: