onsdag 19 december 2012

Bye bye Facebook

Snart ska jag testa hur jag "överlever" utan facebook, känns skönt faktiskt. Har ordnat med en ny sida så jag kan arbeta med EA Fastigheters sida så nu är det inget annat än jag själv som håller mig kvar.

Blir mest bara besviken, arg och ledsen över personer i min omgivning som tycker, säger och sprider saker som för mig är så främmande, fel och omänskligt? Jag säger som min syster- Vill ju kunna möta dessa personer i verkligheten som på stan utan att bli arg och förtvivlad och inte kunna tänka på annat än de åsikter personen har och sprider.
Det enda jag tycker är kul eller bra med fb för tillfället är att jag kan få se roliga bilder från olika festligheter, på söta bebisar som vänner fått precis, få inbjudningar till kundkvällar eller andra event.
Det är ett bra forum när en tex har tappat bort något, som sist när min goda vän hade förlorat sin spark. Vips! Så var den återfunnen eftersom meddelanden och rop sprider sig som en eld på fb.
Men alla eldar är inte bra, väldigt få faktiskt..
Mest sprider sig skit där och jag pallar inte radera alla "vänner" heller för det skulle innebära att jag nästan bara har mina riktiga vänner kvar och dom har jag ju i verkligheten ändå :)
Kommer förmodligen förlora läsare här och inte ha lika många "sidvisningar" som nu men får hoppas att dom som gillar att läsa min blogg går in på egen hand och inte slutar bara för att jag inte längre länkar till fb.
U know where to find me ;)
Sen har jag ju kvar instagram och det gillar jag, den vill jag inte ta bort! "mummen"

Jag ska iaf testa och får se hur det går. Ni lär ju märka när jag försvinner om jag försvinner.
Jag hoppas att jag inte ångrar det för om jag inte gör det skulle det innebära att jag kommer leva med ett större lugn, inte vara arg lika ofta eller inte heller vara lika stressad.
Jag skulle sträcka på mig i sängen när klockan ringer på morgonen och mysa extra mycket med flickorna ist för att fort som tusan kolla om det "hänt något nytt" på fb och har det det så är det med största sannolikhet bara skit ändå. Rasistisk propaganda, bilder på cancersjuka barn, misshandlade djur eller annat som jag inte vill ska fastna på min näthinna varje dag och framförallt inte för att jag öppnar upp min fb som var meningen att vara en rolig plats för gemenskap.
Det ville iaf jag.
På kvällen kan jag ist öppna en av de böcker som snällt ligger bredvid min säng och väntar på att bli lästa. Böcker om personlig utveckling, att finna inre ro, få god självkänsla, en kärlekshistoria eller någon annan "Feel Good-bok"  Herregud! Nu "multitaskar" (stavas det så?) jag ju hela tiden ;) Kollar på tv och facebookar samtidigt... Även fast det kan vara ett av mina favoritprogram så kan jag inte låta bli att ständigt kolla lixom. Hur sjukt är inte det?
Jag kan vara en bättre lyssnare till mina vänner och inte titta mot telefonen så fort den plingar eller lyser upp.

Om jag lyckas? Tveksamt.. Men den som lever får se helt enkelt!





4 kommentarer:

AC sa...

Har haft precis samma tanke om fb. Det har blivit sämre. Man ser inte allas uppdateringar, man ser bara bilder som vänner gillat osv. Men har inte kommit lika långt som du att jag tagit steget riktigt. Men fb KAN ju inte leva för evigt, eller?

Emelie sa...

Jag har alltid haft en löjlig tanke om att det kommer hända något med fb och alla som har det typ.. En löjlig rädsla för att det kan komma ifatt en på nåt vis? Att allt kraschar eller nåt? Vet inte..
Men jag ska testa att ta bort den iaf, drar bara ut lite på det och vet inte varför för det är ju bara ett klick ifrån ;)

Ac sa...

Ja samma här. Har fått för mig att det är ngt lurt....vi får se. Ändå finns det positivt som ex att man kan följa sina släktingar :) på håll :) eller gamla gamla vänner som man inte pratar med annars eller som flyttat långt bort.

Emelie sa...

Jo det är himla kul men ni båda bloggar ju oxå och instagram är ju bra :)