måndag 21 januari 2013

Magic treatment

Lyster är det ord jag tänker använda idag.
Känns så skönt att kunna säga det rörande mitt ansikte idag!
Behandlingen hos Silja igår var helt underbar!! Som vanligt ska tilläggas fast denna gång gjorde hon ytterligare en ny grej, kommer till det.
Hon experimenterar nog fortfarande lite för att hitta den absolut ultimata behandlingen för just min hy.
Hittills har hon lyckats väldigt bra måste jag säga!
Sen hjälper jag ju själv till men att använda rätt produkter för just min hy och att försöka vårda den och vara rädd om den.

 
 
 
Jag har hittills gått till henne för behandling 4ggr tror jag och hennes analys på mina problem är att jag har känslig hud och extremt små porer som har jättesvårt att på egen hand tränga igenom huden och därför stannar precis under ytan och bildar detta "knotter" som jag hatar och så länge jag kan minnas har dragits med titt som tätt..!!
På andra som inte har detta problem kommer dessa orenheter ut på egen hand i form av pormaskar som oxå kan kännas rätt ofräscht men här renar ju huden sig själv på ett sätt.
Under hennes behandling på 60min (den jag alltid tar) ingår portömning och innan hon gör detta ångar hon ansiktet en bra stund för att öppna upp porerna samt att hon iaf på mig tvättar med en särskild syresättande kräm som hjälper till att mjuka upp porerna oxå.
Allt för att underlätta för vad som komma skall...
Denna del av behandlingen är inte så rolig dock men nu efter att jag gått ett par gånger är den över ganska så snabbt ;) Damn va ont det gör!!

Iaf.
Min behandling brukar se ut ungefär så här.
Jag får lägga mig under ett skönt täcke och lyssna till ljuv musik.
Silja arbetar under stillhet och pratar bara det absolut lilla hon behöver, tex om hon ska testa något nytt som hon bara vill informera om.
Hon börjar med att rengöra mitt ansikte med den tvätt hon tycker passar min hudtyp bäst. En rengöringsmjölk för känslig hud, samma som jag har hemma och använder dagligen.
Länge masserar hon runt försiktigt med fingertopparna i mitt ansikte och genast börjar jag slappna av.
Ahh..härligt! Detta är min stund!
Sen tror jag att hon tar något slags ansiktsvatten efter detta men jag är inte säker på vad det är hon använder eftersom jag blundar.
Allt gör hon med omsorg och en känner sig verkligen ompysslad.
Nu penslar hon på en ansiktsmask och peeling i ett som doftar helt underbart! Detta är vinterns kampanj och det var sån tur att den var som gjord för mig! Extra syresättande, precis vad jag behöver för mina porer!
Den doftar underbart av äpple, gröna äpplen!
Denna penslar hon på och låter sedan verka i 5min innan hon försiktigt torkar av den men hjälp av en fuktad handduk eller ansiktssvamp.
Under tiden olika saker verkar så tar hon någon olja på händerna och trycker sedan på olika punkter på mitt huvud, axlar och bröstkorg för bättre avslappning, antar jag iaf för det är den effekten det ger.
En får även lite massage :)
När denna rengöring är gjord ångas ansiktet som sagt och jag får en viss kräm i ansiktet som mjukar upp och sen blir det pina de närmsta 5-10 minuterna..
Hon rengör ansiktet igen och sen gjorde hon en superskön ansiktsmask denna gång som hon inte gjort innan.
Det kändes som att hon penslade på en lermask och jag såg framför mig att den var kolsvart men tydligen var den mörklila, genomskinlig och en sådan som en sedan drar bort.
Ni vet en sån en köpt hem någon gång men aldrig lyckats kleta på tillräckligt jämnt för att kunna dra bort hela på en och samma gång utan varit tvungen att sedan stå framför spegeln i över en halvtimma och försöka pilla bort alla dessa små flagor av ansiktsmask...!!!
En sådan använde hon men självklart lyckades hon dra bort hela utan rester.
Denna är gjord så att den inte avdunstar från ansiktet utan arbetar inifrån på något sätt, verkar riktigt djuprengörande och nästan lite som en detox för huden.
Den verkade i ca 10 minuter och under denna tid hann jag somna!? Jag var så fruktansvärt avslappnad och vaknade till av en liten oskyldig snarkning, haha! Jag hade kanske legat där och snarkat länge, vad vet jag? ;) Hahaha!
Efteråt fick jag se på resterna från ansiktsmasken och den såg ut som ett lila slajm, lite som ett geleskal.

Lite avslutande krämer och ansiktsmassage och ja just det, hon vaxar även brynen innan de sista krämerna! Fast bara om en vill.
1,5 timma senare åkte jag hem mör och groggy och så himla nöjd :)
Längtar redan till nästa behandling om sisådär 2 månader har jag tänkt mig.

Tips är att unna er en sådan här behandling nu i vinter när ansiktet är så utsatt av kylan.
Heelt ljuvligt!


 


Inga kommentarer: