söndag 10 februari 2013

Spela kort som träning??

Jag blev inte utbjuden av någon het kille igår tyvärr men helgen blev rätt ok ändå ;)
Ist för att träna och vara i badhuset med barnen i går så tog jag och flickorna en promenad i snöiga Borgholm. Mysigt tyckte flickorna, kallt och blött tyckte matte...
Sen var vi hemma hos Algot på lite mys, bus och fika. Jag och Algot tog en promenad till condis och köpte semlor som han sen så fint och duktigt bar hela vägen hem medan han höll mig i andra handen.
Han är så go den lille <3

Kvällen och natten spenderades hemma hos syster.
Vi åt asgod lasagne och sen bullade vi upp med precis allt gott som går att äta! Vi kollade på melodifestivalen (som resten av Sverige) och såg sedan även QX-galan som tyvärr var så nedklippt att den blev tråkig.. Himla synd fast Vickan var söt!
Efter lite rödvin somnade jag sen gott i extrasängen i Mannes rum :) Vaknade och möttes av världens sötaste finManne som sussade sitt vackraste under sitt Man United-täcke på andra sidan rummet :)
Bra start på denna söndag!

Var på cirkelfysen i morse oxå och idag spelade vi kort!?
Haha! Näe men det blev en ny variant idag som var jättebra!
Marie hade med sig en kortlek med hade tagit bort siffrorna 2-4, såklart.. De lägsta talen haha!
Vi var rätt många idag för att vara en söndag? 8st varav 5 var från petsonklanen ;)

Så efter uppvärmningen körde vi igång.
Marie drog ett kort i taget och varje färg hade en övning. Klöver var burpees, ruter armhävningar, hjärter situps, spader knäböj och sen var typ kungar och drottningar kettlebells.
Lite osäker hur det var exakt men ni fattar.
Alla körde samtidigt och fort skulle det gå!
Hela kortleken senare var vi rätt färdiga. Hade totalt gjort 86 burpees tex!
Hennes pass är så jävla tuffa men shit va roliga!!!
Att göra 10 burpees sen 6 knäböj för att sen få kortet som visar klöver 9 var lite jobbigt.. Hehe.. 10 armhävningar, 12 kettlebell-swing, 7 burpees, 10 armhävningar, 8 burpees, 5 situps osv..
Tror vi kommer va rätt så fit till sommaren 2013 om vi fortsätter så här ;)

Efter gymmet bjöd jag Alma på en sen födelsedagsfika på condis.
Länge sen vi sågs så vi hade mkt att tala om men för lite tid tyvärr..
En semla och kaffe, gött vare!

Sen blev det Kalmar med syster för lite Maxi och annat.
Jag hittade nya skor och fyndade träningskläder!!
Jag har sökt efter en svart, blank, träningstopp med fin ringning länge nu men inte hittat.. Men så på Team Sportia på Giraffen hade dom ett erbjudande från Nike!! Byxa och bästa toppen för 399:-, typ halva priset!
Kommer inviga imån! Då ska ni få en biffbild från Jürgen ;)

Nu tänker jag mula chips och choklad för från och med imån blir jag "sundaMli" igen och kommer köra stenhårt med både träning och nyttig mat!!
Har mulat godaste chokladen sedan i torsdags nämligen.. Det har hunnit bli ett par kakor och då alltså några hundra gram.. Hehe























Inga kommentarer: