onsdag 13 mars 2013

80 dagar kvar

I måndags startade ju tävlingen som Borgholms Badhus arrangerar och Petsonklanen är självklart med!
Vi har vägt in oss och tagit före-bilder.
Nu har vi nog dessvärre ingen chans att vinna eftersom ingen av oss har så många kilon att tappa och eftersom det ist för mätning av fettmassa blev tappade kilon på vågen..
Lite synd men ändå kul att vara med och få pepp, tips på träning och kost, inspiration och att en förhoppningsvis ändå kommer se och märka resultat!

Hittills känns det som att jag kommit igång bra!
Bra pass i söndags (dock dagen innan start av de 82dgr det ska pågå), cirkelfys igår och ikväll har jag varit och kört iaf ca 40min kondition på gymmet.
Jag har inte ätit något skit hittills och tänker fortsätta så.

Nu till bekymret..
Hur bör en egentligen äta? Det finns ju så mkt olika "rätt och fel" typ.
Den ena säger att frukt är det bästa mellanmålet medan en annan bannar frukten eftersom det är så mkt socker..?
Ja, en ska äta det som får en att må bäst, det är säkert olika för alla såklart men jag hade tyckt det vore kul att veta.
Jag vill veta vad min kropp skulle må allra bäst utav att äta.
Vad, hur, när och hur ofta bör jag äta och allt utifrån min livsstil.
Jag har hittills gått i tron om att det är bra att varva med frukt mellan målen frukost, lunch och middag. En håller igång förbränningen och håller ett jämnt blodsocker hela dagen.
Nu får jag veta att det bara är bullshit och att jag skulle klara mig på 2 mål om dagen egentligen bara jag äter varierat och rejält? (Detta från en person som arbetar med just kost och träning.)
Har jag bara koll på vad jag stoppar i mig och vad jag gör av med i energi så att säga..
Visst, det stämmer säkert eftersom kroppen tar till sina reserver men när en tränar så pass mkt som jag ändå gör?
Räcker det med 2-3 mål om dagen för att jag ska orka med en hel arbetsdag och sedan ett tufft pass på gymmet?
Räcker det om jag bara ser till att få i mig mkt protein?
Visst, jag kan gå dagar och inte äta mkt alls och inte bli hungrig eller speciellt trött och då är det väl reserverna som kickar in antar jag?

Vet inte vart jag vill komma med detta?
Alla säger olika baserat på olika fakta och erfarenheter..
Jag vill äta kost under en hel dag som gör att jag har massa energi till det där tisdagspasset på gymmet med Marie som jag oftast inte har så mkt energi till, trots att jag ätit alla mål under dagen plus frukt!
Fel diet jag håller då kanske..
Antar att jag får prova mig fram för att se vad som passar mig allra bäst helt enkelt!

Inga kommentarer: