torsdag 25 april 2013

Att få sätta sig vid en dator :)

Äntligen sitter jag vid en dator!!
Jag har både haft inspirationsbrist och varit osugen på att blogga på telefonen bra länge nu känns det som.
Kommer inte skriva så mkt intressant ikväll heller men tänkte uppdatera er lite om vad som skett, sker och kommer att ske framöver.

Jag kom tillbaka från Oslo, tillbaka till verkligheten så att säga.
Eftersom jag inte börjar jobba på Rabalder förrän v 25 på riktigt (extra under Kristihimmel) så hade jag tänkt kolla runt lite vart jag kan behövas, det brukar alltid finnas något extraknäck.
Sagt och gjort!
Nästa vecka blir det 2 dagar på Esmeralda men ev till och med 4 dagar plus att Rabalder ringde idag och hade velat att jag skulle lära mig lite på torsdag nästa vecka så det får jag väl trycka in det oxå, ev till helgen eller måndagen efter?
Gick sedan förbi en annan klädesbutik i stan där ägaren grabbade tag i mig och bad om min hjälp och expertis vad det gäller att klä om skyltdockor. Så från och med nästa vecka blir det till att göra det i deras skyltfönstren 1 gång i veckan hela sommaren :) Vet inte hur mycket skoj jag kan hitta på i deras fönstren men klä dockorna blir jag grym på! Och riktigt roligt är det ju!
På Gamla Televerket har det inte blivit något än eftersom dom har en sommaranställd dom vill använda först och främst men där dyker det säkert upp lite jobb framöver och så funderar jag på om jag ska säga till på skolan och fritids att jag finns tillgänglig för vik under maj och juni oxå..? Där är jag ju redan inne i svängarna lixom.. Får se!
Slutar väl med att jag har jobb så att jag drunknar, blir lätt så ;)

I övrigt så rullar träningen på bra! Känner mig lätt och stark i kroppen vilket är härligt!
Lite hårdträning och mindre kolhydrater innan semestern nu så äre biff ;)
Jag och syrran har fortsatt att springa den runda vi testade för någon vecka sedan och det känns super!
Jag är lätt i stegen och blir inte ens andfådd utan kan ta ut mig mer fysiskt.
Så nu har det mest blivit cirkelfys och löpning men ikväll körde jag och farsgubben ett biceps och tricepspass vilket var skönt!

Lilla Britt (forden) gick felfri genom sin allra första besiktning igår oxå!
Hon var lite nervös men det gick bra :)

Imån är det fredag, jag ska till frisören och göra mig fin och på lördag är det seriepremiär för Paifen och kvällen bjuder på fest!

Nu vet ni det!



Inga kommentarer: