torsdag 11 april 2013

Gårdagens WODar

Jag och syster drog av ett pass på gymmet igår och det kändes riktigt skönt!
Vi började med att värma upp en stund på cykel och sedan även en tiominutare på crosstrainern.
Efter det var det dags för en sk WOD- Workout of the day.
10 boxjumps, 10 kettlebell swing, 10 dumbell pushpress och 5 varv så fort som möjligt.
Det var kul, jobbigt och det kändes i benen.. Träningsvärken sitter i från tidigare pass ;)

Egentligen skulle vi gjort något annat efter det men vi var så taggade att vi brände av enWOD till direkt.
10 pushups, 20 situps, 30 squats, 5 varv och på så kort tid som möjligt. Min tid blev några sekunder över 7 min.. Helt godkänt men jag kan bättre!
Squatsen kändes och sög ordentligt i lår och knän ;)

Blir till att köra något liknande med farsan ikväll, ska fundera lite på vilken vi tar..
Kanske 10 pull-ups (jumping för min del, definitivt!), 15 situps, 20 squats under 15min så många varv som möjligt?
Vad säger ni, pallar farsgubben det tror ni?
Ni ska veta att han jävlar jobbar på och kör hårt på passen, jag är grymt stolt över min 50+are till farsa!
Riktigt fit är han och enligt mig i riktigt bra form!



Inga kommentarer: