tisdag 9 april 2013

Jag vill oxå ha....

....ett gästrum!
Har börjat följa en Matblogg med massa goda tips på mat och bak! Det är annat kul där oxå som inredning, trädgård och sånt men det roligaste är att den som driver bloggen är en fd Borgholmare.
Jag kände henne aldrig och känner henne inte heller idag men jag vet vem hon är och vilka hennes syskon är.
Tyckte bara det var lite kul när jag insåg att- Meh! det är ju Jenny Berge? ;)
Minns att hon under tonåren umgicks med min syster vid några tillfällen och jag minns speciellt ett tillfälle ;)
Jag lekte med en kompis och vi hade gömt oss under Sabrinas säng för att tjuvlyssna på henne och hennes kompis, då alltså Jenny. Dom var ju i den lite "tuffare" åldern och skulle säkert snacka killar och sånt ni vet ;) haha!
Vi låg säkert under hennes säng i över 10min men jag minns inte ett ord av vad dom sa för jag var för upptagen med att just "lyssna". Hahaha!
Tillslut kunde vi inte hålla oss och dom hörde vårt fnitter under sängen och Om vi fick springa ;)
Snacka om det var "skämmigt"  för Sabrina lixooom ;) eller "pinigt" ;)

Kom bara att tänka på det!
Men kolla in hennes blogg, jag tycker den är himla fin även fast det inte är riktigt "jag" så blir jag inspirerad. Vill oxå någon dag lixom..

Nu läste jag ju iaf det sista inlägget om nyinköpta saker till deras gästrum och kom att tänka på hur mycket jag längtar efter att få ha ett hus och då ett gästrum.
Tänk att få långväga gäster på besök över helgen!
Jag är ju egentligen en person som gillar att städa och pyssla hemma, möblera om, byta gardiner, prydnader, ändra färgkombinationer och piffa men nu var det länge sedan jag kunde göra allt det där.
Eller iaf länge sedan jag hade inspiration och motivation till det iaf.

Nä! Nu jävlar blir det husjakt!
Om någon vet någon som hyr ut ett litet hus och som önskar den absolut bästa hyresgästen ever så är det bara att säga till! Gärna en bit utanför stan :)
Tack på förhand ;)

Inga kommentarer: