onsdag 10 april 2013

3 dagar återstår och jag är taggad!

Igår var en rätt tung dag bortsett från några ljusglimtar såsom lunchen med Marie och träningen.
Jag vaknade ju med en konstig känsla i kroppen och den höll i sig nästan hela dagen.
Det var motigt på jobbet och jag kände nästan att jag skulle bli sjuk.
Kände mig som hunden här när väl dagen var över ;)


Men idag är en ny dag och jag känner mig gladare och lättare!
Efter idag har jag bara två dagar kvar här inne i Kalmar och sen börjar nya äventyr för min del.
Just nu letar jag efter lite extraknäck jag kan livnära mig på innan jag börjar på Rabalder i slutet av juni.
Vet ni någon som behöver extrahjälp så säg gärna ifrån :)
Jag är grym på det mesta!



 
För det ska jag! Ikväll blir det träning igen och jag är supertaggad!
Syrran smsade precis massa olika WODar att välja mellan, får se vilken vi tar. Kul och jobbiga verkar dom allihop!
Why not: 10 KBswing, 10 boxjumps, 10 dumbell pushpress 5 varv och på så kort tid som möjligt?
Eller: 10 squats, 15 boxjumps, 200m sprint 5 varv så fort som möjligt?
Finns oändligt många varianter och det är så sjukt kul och effektivt!
Jag och Marie körde en gång en variant med 3st övningar som vi matade på i hög fart och vi höll totalt på i 12min utan stop.
Vi körde 8 boxjumps, 8 situps med pinne och 8 kettlebell (övning för armar och axlar)
Mycket bra att avsluta med ett sånt pass efter att du kört dina vanliga övningar på gymmet. Om du tex kört ett benpass eller ett biceps-tricepspass och vill ta ut dig ordentligt och riktigt svettas innan duschen.
Vi kör på!
 
Passet igår kväll var kul men jag kände mig inte hundra vilket är tråkigt.. Ofta det är så tisdagkvällar tycker jag.. Hatar att känna mig tung, orkeslös och gnällig på passen.. Lång arbetsdag innan spelar kanske roll här..?
Fast jag körde på rätt bra iaf och var heeelt död efteråt så nog gav det något.
Passet var en ny variant fast med övningar jag kände igen. Marie är bra på att variera sina pass vilket är kul. Trots att en blir rädd och får ångest varje gång hon berättar vad vi ska göra så är jag så nöjd när det väl drar igång och framförallt efteråt när en är klar! Haha!
Igår:
Efter en rolig uppvärmning där vi arbetade två och två.
Sen var det 7 stationer a´1min och 2st varv och vi fokuserade på styrka.
Vi körde bland annat dips, armhävningar, rygglyft, situps, press, övning med kettlebell och vikter mm.
Det var skönt men tungt och jag kände verkligen av min träningvärk från söndagen ;)
Efter två varv var det dags för samma typ av övning fast denna gång stationer med kondition.
Här blev det boxjumps, mountainclimber, burpees, löpning på rullband, hopprep och kettlebell swing.
Igår hade jag faktiskt spyan i halsen vid några tillfällen, så tungt var det.. ;)


Inga kommentarer: