onsdag 1 maj 2013

1 maj välkommen!!

Världens elakaste och snälladödamigmensvärk väckte mig denna morgon så nu ligger jag på soffan, har tryckt i mig Ipren och tycker synd om mig själv...
Härlig start..men nu blir dagen bara bättre iaf!
Solen skiner ute och det är riktigt varmt och skönt!
Så snart ska jag bli människa och göra iordning mig för en tur till Söderåkra med lilla Algot och Maria :) Det vaknas fotboll!

Hur var min Valborg då?
Hela dagen igår var en dålig dag på många sätt..
Egentligen gjorde jag en del mys som att jag lyssnade och tittade på Silje och Algot som sjöng på torget med dagis och träffade Anna och lilla underbara Hasse en stund men mina tankar var någon annanstans..
Jag var allmänt låg som jag blir ibland men det var lixom inget jag kunde göra så mycket åt.
Jag vet ju att det går över och mycket riktigt gjorde det så även denna dag.
Efter middag hos pappa med alla syskon och syskonbarn så blev det en stund vid brasan uppe vid höjden vilket var mysigt :)

Plötsligt kändes allt bra igen :)

Hoppas ni hade en bra Valborg och att ni, precis som jag, känner hur det spritter i benen idag!
Maj månad är ju här herregud!
Det är varmt ute, solen skiner, en kan hänga undan vinterjackan (gjorde jag iof för ett tag sedan i ren protest), snöra på sig löpardojjorna och ge sig ut utan att bylsa på sig så mkt obekväma träningskläder!
Nu blir det till att grilla, ta härliga promenader, ha picknick med massa gott, dricka öl i parken och spöa någon i kubb!
Jag tänker ha en superhärlig maj månad och sommar!
För ja, för mig har sommaren börjat idag!
Det gör den i maj :)













Inga kommentarer: