tisdag 18 juni 2013

Allt var ju så fantastiskt!! ;)

Jag har verkligen haft en helt fantastiskt bra kväll på GT!! Vilken måndag det blev!!?
Denna dag som till en början verkade bli en av dom sämre då jag var supertrött och lite off..
Så det kan vända!
Vi hade bara en 8pers inbokad men inom kort hade 6pers till bokat bord oxå. Eftersom det var måndag och lite innan säsong tog jag emot bokning utöver de tider vi satt för bokningar, (18 och 20) så vid 19 kom stora sällskapet och vid 20 sexan.
Det var jag, Kjell och Hanna som skulle jobba och vi fick jobba...!!
Eftersom jag gillar att ha mkt att göra och själv ha hand om mina bord föreslog jag att Hanna kanske kunde vara Kjells hjälpande hand då han hade mkt mat att laga och fixa med.
Hanna var grym i köket och hann även hjälpa mig vid några tillfällen då jag hade svårt att hinna springa med all mat.

Det första stora sällskapet (som blev 9)var helt underbara!!!!! Säsongsmänniskor som själva arbetar/arbetat inom restaurang nästan alla,eller säkert hela bunten.
Dom åt och drack, tjoade och var så himla glada och nöjda :)
Jag fick massor av komplimanger över hur bra allt var, vilket ställe GT är, hur gott allt smakade och hur fantastisk jag var? Vet inte hur många ggr dom sa det till mig och självklart ökade det ju mer dom drack, haha!
Superkul att höra för jag kände verkligen att jag (ursäkta skrytet) briljerade ikväll. Jag är ingen perfekt servitris på något sätt och på GT är det ganska prestigelöst vilket jag gillar men fasiken va trevlig jag är!!! Och så effektiv jag kan vara när jag serverar, känner att jag har bra koll lixom.
Ja nu skryter jag hör jag men kvällens alla gäster gjorde verkligen min dag!! Dom var så fantastiska!
För enligt dom var jag så fantastisk oxå!! ;)
Fantastiskt!

Allt gick så bra ikväll!
Jag hade fullt upp med två stora sällskap ute som krävde mkt av min tid och uppmärksamhet plus en 2a och inne fick jag oxå gäster som antingen bara ville ha kaffe och dessert eller äta varmrätt.
Det rullade på bra, jag hann ge dryck, duka upp, vara mitt allra trevligaste, ha roligt med gästerna, springa med mat, duka av, ladda kaffe, fylla på vin eller öl, ta beställningar, ta betalt, ja det mesta fungerade hur bra som helst!
Jag hade hand om alla gästerna medan Hanna och Kjell skötte köket, helt perfekt!!
Sådana här kvällar bara älskar jag :)

Jag har blivit helt överöst med smicker och komplimanger, leenden och skratt! Från alla håll!
Känner verkligen att dom som var hos oss ikväll fick en superkväll! Supergod mat, god dryck, trevligt sällskap, ljuvligt sommarväder och perfekt service!

Fantastiskt :)

Inga kommentarer: