måndag 1 juli 2013

1a Juli!!!

Idag är det första Juli redan? Galet tycker jag!
Nu är verkligen sommaren här!
Hur har jag haft det hittills då? Bra tycker jag!
Jag har mina ups and downs men för det mesta är allt bra :) Försöker att inte tänka på vad jag ska göra till hösten för då får jag lite smått panik...!

Jag jobbar mycket som ni vet, dagar på Rabalder och kvällar på GT. Hittills rör det sig om kanske 30 timmar i veckan på Rabalder och sen några kvällar på GT, allt från 4-5 kanske. Snart blir det heltid på Rabalder och då ev lite mindre på GT, kanske bara helger? We will se ;)

Under midsommar jobbade jag på GT hela helgen och träffade då ett underbart gäng från Göteborg! Ett killgäng som hade hyrt hela övervåningen på GT och då även ofta åt och festade till det lite nere i restaurangen :) Jag blev fort en favorit hos dessa herrar ;) hehe!
Efter mycket tjat om att jag skulle komma upp på ett glas midsommardagen så gjorde jag faktiskt det!
Jag brukar vara väldigt skeptisk till sånt och rätt tråkig och aldrig våga umgås med nya människor på egen hand typ..? Fast jag är så glad att jag gjorde det för shit så trevliga och roliga dom var och vilken kväll det blev!!!
Något glas eller två senare så begav vi oss till Strand och där blev det dans och mer party!
Härliga Göteborgare det där ;)
Mådde oförtjänt bra dagen efter vilket var bra eftersom jag skulle jobba även då såklart.

Midsommar bjöd även på släktfika uppe på Målartorp hos faster Bitte och alla kusinerna från huvudstaden. Lika mysigt och trevligt som varje år, minst! Fast nu fanns det även två tjockisar med magar att känna på :) Kusinerna ska båda två ha smått!!
Fantastiskt!!
Hann umgås med dom en kväll på GT oxå, middag och mys i flera timmar :)
Hade varit skoj om vi sågs igen snart så det inte behöver ta ett år till nästa gång.. Det får vi ordna!

Jaha.. Annars då?
Träningen har heeeelt hamnat på andra plats, sista prioriteringen typ.. Jag jobbar, jobbar och om jag är ledig så har det antingen blivit utgång eftersom jag känner att jag vill hinna ha lite sommar och träffa folk eller så har jag gjort typ ingenting.. Lite surt egentligen för när jag har en ledig dag, som igår, är jag ute kvällen och hela natten innan och ligger utslagen hemma i Den lilla Gula hela lediga dagen.. Men men.. När jag varit ute har jag haft mkt skoj så det får det vara värt ;)
Spontanfester på balkong, dans på Strand, shottar på Pubben och efterfester i uppvärmda pooler ;)
Så jag kommer igång med träningen i höst igen! Har det rätt så gutt ändå just nu :)
Fast snart vill jag snart ha en dag på stranden..
Ledig nästa gång på söndag och måndag tror jag? Två dagar i rad!!
Säg att solen skiner på mig då!!!

Nu ska jag lägga mig ute vid poolen i någon timma, börjar jobba först kl 15 på GT.
Tjarå!

Inga kommentarer: