onsdag 3 juli 2013

Sådana dagar...

Ibland har en pissdagar där bara allt ska gå emot en. Har haft två sådana nu men som ändå slutat bra tillslut.

En jobbdag igår som började helt fel där saker typ "gått sönder" eller glömts bort och där allt skulle krångla första timmarna två.. Rumsgäster skulle checkas in, köket låg lite efter så jag hann inte få i mig min efterlängtade sallad,  pengar skulle växlas, kylar "lagas" och fyllas på, sängar bäddas.. Allt gick fel!
Trodde en stund att jag skulle bli galen.!
Men kvällen slutade toppen med supernöjda gäster och en Emelie med riktigt bra dricks (happy face)
Idag då?
Samma visa..
Saker gick fel från första början.. En del visste jag från dagen innan att jag skulle bli tvungen att ordna med så jag var redan innan lite stressad och irri..
En dammsugare var störd och ett nytt filter skulle klippas till och sättas dit. Sot och damm överallt och en lättretlig Emelie fick inte ihop det utan fick skura av butiken ist som dessutom var i halvkaos efter gårdagen då det varit mkt folk i butiken ( fullt förståeligt)
Ett humör som behövdes piggas upp efter det och med hjälp av en storasyster, snäll som få, fixade det sig snart ;)
ExpressSabre kom på studs!
Godis och dricka gjorde susen!
En dag utan lunch, slagsmål med dammsugaren, helkonstig förmiddag med knappt några kunder i butiken, en kassa som inte stämde av någon konstig anledning men som sedan ändå visade sig stämma bara jag gjorde lite extraarbete (jag som hade bråttom efter jobbet för en gångs skull..)
Även denna dag slutade toppen tillslut! Nöjda kunder, omklädda bord och dockor, en bra dagskassa, en lagad dammsugare (jävlar vad den suger nu;) och en glad Emelie :)

Kvällen avslutades på Solvallen där Paif spöade skiten ur BK Norra (9-0) 
Efter det en skön promenad med Laura, lite catch up (skvaller) och välbehövlig sådan :)
Lite GoT och nu sluter jag mina blå


Inga kommentarer: