tisdag 30 juli 2013

Schizofren much?

Hej! Schizofrena Emelie här!
Nog för att det kändes tungt när klockan ringde i morse men sen blev dagen bra och mitt humör har varit betydligt bättre :)
Tänkte ställa om klockan, eller gjorde faktiskt det men somnade inte om utan tänkte att- Nu får du vända detta och ta tag i dig själv! Dina hundar vill ut och somnar du om kommer du ändå se ännu mer ut som ett monster så upp och hoppa!
Regn.. Suck! Då vägrar ju Mimosa att gå långt så jag lämnade helt enkelt henne hemma och fick lite egentid med Sookie :)
Hon skuttade runt lycklig som bara den och brydde sig inte det minsta om regnet!
Väl hemma såg hon än mer ut som ett troll så hon fick snällt ställa sig i duschen och efter det bli lite klippt.
Effektiv morgon helt enkelt= en bra start!

Klockan 12 började mitt pass på Rabalder och det var en bra dag, kul att jobba! Jag hade min nya stickade klänning på mig och den sålde som smör, såklart ;) haha! Köpte mig en likadan mörkblå så det blir det imån.
Stängde klockan 19 och tog mig en snabb after work på GT bestående av en härlig Loka citron ;)

En annan anledning till att denna dag känts lätt och bra är att jag eventuellt fått napp på en lägenhet som blir ledig första september!!! Ska kolla på den ev redan imån och fastighetsägaren verkar positiv till mig så.. 
Den verkar iaf helt toppen och får jag den vore det underbart!! Tänk att ha mitt egna igen! Denna lgh är verkligen som ett hem mer än vad mina tidigare lgh varit känns det som.
Håll tummarna för att den blir min!
(Ni kanske blir bjudna på inflyttningsfest isf ;)
Sen måste jag få det jobbet jag hoppas på oxå!!! Det vore det mest fantastiska men kan jag ha sådan tur?
Jag är värd det så kanske, vem vet..

Dagen som började med regn och tråk..

Slutade med en löprunda! Efter så där två månader.. Men jag överlevde och det gick helt ok! 

Inga kommentarer: