tisdag 17 september 2013

Helgen som var

Tisdag var det visst!
Jag har precis kommit bort till syster efter att varit hos Malin på Frisören och fixat utväxten och toppat håret lite, blev riktigt bra som vanligt :)


Tänkte att jag skulle berätta lite om hur min helg såg ut.
Som ni vet så skulle jag ju jobba på en 60-årsfest i stan under lördagen och det var hemma hos fam. Sjögren. Jag har ju jobbat ihop med Peter på GT då han fick debutera som kock i köket ihop med Kjell. Hans fru skulle nu fylla år och han ville, som han sa, ha en "kompetent och erfaren person" som höll ställningarna och hjälpte till att servera osv..? 
Haha! What!? Mkt smickrad blev jag såklart, tänk att han tycker så om mig?
Själv har jag så himla svårt att ta det till mig när folk ger mig komplimanger sådär men visst är det roligt att höra och tillslut kanske jag själv tror på det och slipper nedvärdera mig själv.
I vilket fall.
Jag blev skitnervös för nu var jag ju tvungen att leva upp till det ryktet oxå...!!! Jag var tvungen att se till att allt klaffade. Det var ju iaf minst 100pers som skulle komma under dagen.
Kl 12 var jag där för att checka läget lite och kl 13 kom de första gästerna. Jag skulle då se till att alla fick skumpa med en gång och skulle sedan ordna med buffen, dryck, disk, kaffe osv. 
Det rullade in folk hela tiden, stora gäng med glada människor :) Det var så himla härligt och kul att jobba där för jag var som en del av festen, kände mig som hemma men jobbade samtidigt och fick styra och ställa, se till att folk trivdes och hade det dom behövde. Precis sånt som jag gillar!
Allt gick som Peter hade förväntat sig, alltså perfekt! Jag kände att jag hade kontroll på läget, gästerna hade det bra och framförallt hade Peter och Birgitta det bra och kunde slappna av och bara ta hand om sina gäster.
Eftersom det var i en hemmamiljö så kände sig folket oxå sig som hemma och hjälpte till att ta in sin disk, hjälpa mig torka tallrikar, diska eller vad det nu var om det behövdes :) Alla var ju goda vänner till familjen så det var inte så hankigt ;)
Det var en superkul dag och kväll! 

Efter tolv timmars jobb gick jag därifrån, rak i ryggen och stolt!
Jag hade gjort ett jäkla bra jobb :)


Söndagen spenderades i Badhuset med lilla Silje, syster, papi och Lauras Sebastian. Det var familjedag och gratis bad för dom som ville så det var klart en passade på!
Det blev allt ifrån lek med Silje, kaffepauser, kokt korv och reparation av nya studsmattan ;) 
En fantastiskt trevlig helg!



Tror att kommande helg kommer se ungefär likadan ut. Lite jobb, kalas i Badhuset för Silje och sedan kalas för Manne på söndagen. Lite tv-mys och Idol hade jag oxå tänkt hinna med, en lugn helg får det bli :)
Och träning såklart!

Inga kommentarer: