måndag 21 oktober 2013

#enskam

I fredags var jag och delar av familjen inne vid Kalmarsalen och fick njuta av Soran och Betnérs föreställning En skam för Sverige.
Det var så fantastiskt bra!
Första delen, ca 1 timma, var det Betnér som höll i och efter pausen körde sedan Soran igång och inte för en sekund tappade jag fokus. Jäklar vilken förmåga dom båda har att fängsla sin publik och så vitsiga dom är!
Dom lyckades hela tiden få till det och pratade om precis det som jag brinner för just nu. 
På det mest klockrena vis dumförklarade dom den ena Sverigedemokraten efter den andra, "jag är inte rasist men-folk" fick sig en känga och motståndare till ett litet pronomen som hen satt nog högröda i ansiktet när dom insåg hur löjliga dom är :) 
Hoppas alla som har möjlighet att gå på detta gör det för det är såå värt det!
Länge sedan jag skrattade så mkt :)
Efter var det försäljning och signering av deras dvder och jag köpte en av varje såklart! Soran fick signera sin med en hälsning till Anna, så snäll är jag ;)
Magnus behåller jag själv! Ska nog se den någon kväll i veckan :)

Haha! Just det!
Min kära syster twittrade upp mig på storbild så hela Kalmarsalen såg mig!!
En fick twittra innan föreställningen så rullade det framme på scenen för alla att läsa. Jag skojade ju såklart och undrade om det funkade att twittra upp en bild och vips prydde jag hela skärmen ;)
Hm..





Inga kommentarer: