onsdag 23 oktober 2013

Lite smått o gott

God morgon onsdag!
Börjar inte jobba förrän 14 idag men har en del att fixa innan så det är lika bra att gå upp tidigt. Sen är jag för rastlös i kroppen för att inte göra någonting känner jag, lite ivrig typ..

Vad händer då?
Jo jag går nu på fullt schema på Badhuset ihop med Johanna som slutar på fredag. Hon försöker lära mig så mkt som möjligt och är en väldigt bra lärare tycker jag :)
Det är ju så mkt bakom allt utåt om jag säger så, väldigt mkt städning och rengöring av olika grejer som är mkt viktigt att det sköts ordentligt.
Mkt intressant faktiskt.
Sen höll jag i vattenfysen i måndags en del så nu känner jag att jag nog ska klara av det! Eftersom jag kan den vanliga cirkelfysen så blir detta inget större problem.
Skulle väl vara det att jag inte är van vid headset och lätt skulle kunna glömma bort att jag har det på mig och plötsligt ta i från tårna ist ;) haha! 
Kommer dock få öva på det mer imån när jag ska hålla i mitt första vattengympapass.. Lite nervös är jag allt men så är det alltid vid nya pass, var ju likadant när jag höll i gympa för IFK Borgholm..
Jag har inte hunnit göra passet klart så vi får se om jag kör ett fullt eller bara första halvan.. Det är bland annat det jag måste greja med idag innan jobbet.
På tal om det så beställde jag hem lite nytt att träna i och då bland annat ett par korta tighta shorts som jag tänkte ha när jag håller i VG. 
Eftersom jag kommer stå där och studsa runt i 30 graders värme på kanten är det kanske lika bra att försöka ha så lite på sig som möjligt tänkte jag..
Men ändå se anständig ut såklart och inte som på den ena bilden ;)

Shorts, funktionströja (älskar den!) och en löparkroppjacka, alles från hm faktiskt.

Mer gossip?
Var inne i Kalmar igår och käkade på Kallskänken som helt bytt stil och gjort en totaltrenovering!!? Var säkert jättelänge sen eftersom jag aldrig är inne i Kalmar typ men hur eller hur så var det fantastiskt gott och framförallt mkt trevligt :) 
Maten presenterades av ägaren, som var en mkt rolig och avslappnad prick, och inredningen var coolt halvfärdig ( med mening) med massa sladdar, rör och lampor i taket. 
Vi kändes oss bekväma där vi satt, det var inget stelt och fint ställe utan snarare hemtrevligt och mysigt men med klass.
En lång skön promenad efter det och massa skratt och snack. 
Timmarna bara försvann!
En perfekt kväll som jag hoppas på att få göra om snart :)

Inga kommentarer: