tisdag 15 oktober 2013

Glädje och sorg

Dagarna har rullat på sedan sist och fortsatt vara bra.
Söndagen spenderade jag tillsammans med Marie och Ulle i Rockneby på Annicas vernissage :)
Jag var ju med på några bilder så det var ju extra kul att åka dit då plus att jag aldrig varit i Rockneby innan ;) alltid nåt! Haha!
Blev en långfika där på plats sen hemåt då kvällen skulle rulla vidare med ett biobesök på Folkan.


Annars har det varit mkt träning och umgänge :)
Lär känna lite nya människor vilket är himla trevligt!

Körde ett bra pass igår själv på gymmet, ganska kort men intensivt.
Kändes riktigt bra!
Hittade på en egen enklare WOD


Har snöat in på smoothies sista dagarna och köpte hem Argi+ och proteinpulver så nu blir det minst två om dagen ;)
Börjar dagen med Argi+ ihop med havremjölk eller vanlig för att riktigt kicka igång dagen, sätta huvudet på plats lixom ;) Ett mellanmål kan bli smoothie på frusna bär, melon, yoghurt och lite annat smask!
Sen blir det protein om jag kört ett bra pass vilket det blev igår och kommer bli ikväll på cirkelfysen med Marie.

På tal om Marie.. Min fina Marie..
Idag fick hon beskedet att hon inte får tjänstledigt i vinter när hon ska iväg och resa.. Det betyder att hon kommer jobba december ut och sen sluta på Badhuset.
Det är en sådan stor förlust för oss alla tycker jag, personal som medlemmar..!
Den glädje hon utstrålar och den källa till inspiration hon är! All kunskap hon har med sig.. Och framför allt den fina vän och kollega hon är!
Vännen har jag självklart kvar, det har vi alla men jag hade sett så mkt fram emot att få jobba med henne..
Men men..
Får hoppas att dom lyckas hitta en likvärdig ersättare fast det blir svårt.



Inga kommentarer: