tisdag 8 oktober 2013

Kvällens cirkel- ParWod

Fick hålla i cirkelfysen även denna kväll och shit va skoj det var!
Jag visste inte hur många vi skulle bli men kom fram till att jag kör en Wod där en jobbar två och två och hoppas på jämnt antal.
14 deltagare kom så det var jämnt och bra :) 
Tillsammans skulle dom ta sig igenom ett visst antal av olika övningar. En i tagen jobbar dom och den andra hejar på.


Så alltså börjar en att springa 600m och när hen är klar kör den andra resten.
Sen dags för MM och här kör dom så många dom pallar och byter sedan av varandra när det kniper, tex 10 åt gången. Ultimat är ju om dom kör hälften var av allt (inte på raken) men en del är starkare än andra och gör kanske 60 av 100 upprepningar men det kämpas på så gott det går!
Sen är det bara att köra på tills dom tagit sig igenom alla punkter, uppifrån och ner.

Jag hade missbedömt tiden lite då jag inte visste hur lång tid det skulle ta för alla deltagare att köra igenom allt och hade ev 5min för lång uppvärmning men det gjorde inget!
Alla kämpade på i 60min och var helt färdiga när klockan slog 20=nöjd Emelie!
Damn vad jag gillar att hålla i träningspass!!! Så jäkla skoj!

Blev inte många svettdroppar för min egen del ikväll dessvärre så det får bli ett tufft pass imån ist!
Funderar på lite löpning om vädret tillåter

Inga kommentarer: