lördag 30 november 2013

Tack kompisar!

Sitter här hemma vid Feffes dator i Köpingsvik, ja i Den lite Större Gula helt enkelt! Var nyss ute på kaffe hos Miwa i Den Lilla Gula där hon, Snucke och Algot har mellanlandat ett tag.
Så mycket mysigare stugan är när dom bor där än vad det var när jag gjorde det, dom julpysslar ju och har det mysigt. Vad gjorde jag lixom, sov, gick upp och iväg och jobbade?

Jag känner idag att jag är mycket piggare än jag varit de två senaste dygnen vilket känns fantastiskt!
Mycket konstig grej jag åkte på? Natten till torsdag drömde jag att jag mådde superilla och var tvungen att spy hela tiden och när jag vaknade mådde jag ju illa på riktigt? Förmodligen hade jag så gjort hela natten men inte vaknat av det utan då ist drömt om det..?
Två dagar på soffan med konstant illamående, matthet och värk i nacke och bakhuvud. En orolig mage men inget mer.. Inget jobb varken torsdag eller lördag (som är idag) och ingen utgång som var planerat ikväll.. Buhuu..

Men det är vid sådana här tillfällen, när en är så ynklig, som en uppskattar alla fina runt omkring lite extra. För jag har verkligen fått hjälp från alla håll.
Massa hjälp med flickorna från vänner och familj, besök i mataffären likaså och peppande sms och samtal.
Kärlek till er alla!

Jag har en vän som jag inte riktigt egentligen vet när jag fick utan som nog varit där typ hela tiden på nåt konstigt vis utan att jag eller vi vetat om det så noga.. Lät det konstigt?
Sedan länge tillbaka har jag antingen fått stöttande ord på fb eller via sms när jag behövt det eller något vitsigt när jag minst anat det. Alltid lika välkommet och på rätt plats lixom!
Som att den här personen alltid bryr sig om mig på riktigt och vet när hen ska höra av sig för att antingen göra gott eller bara för att hen vill :) Mår jag dåligt så far den här personen oxå illa på nåt vis, som det är med vänner. Är jag glad för något speciellt vill jag berätta det för den här personen och hen gör likandant tillbaka :)
Hen ställer upp när hen egentligen verkligen inte behöver och jag inte förväntar mig det men det gör mig så himla glad.
Det lilla kan betyda så mycket!
Och att från att få en kommentar på fb till en värmande kram när jag verkligen behöver det, det tycker jag är fint och jag värdesätter det högt.

Tack Kompis <3

Inga kommentarer: