söndag 3 november 2013

"Glassigt värre"- Nä ni!

Shit! Jag har inte skrivit på en hel vecka? Dagarna bara rusar förbi..

Iaf. Söndag igen och det har varit höstlov vilket har inneburit fullt upp på jobbet och öven min första "riktiga" vecka.
Massa familjer har kommit och badat varje dag och vi jag haft fullt upp verkligen!
Jag jobbade varje dag förutom fredag då jag var helledig och passade på att vara i Kalmar :) Himskans nice!
En liten inflik bara..

Höstlovet var det ja! 
Torsdagen bjöd på vattenbasket och jag hade fått lotten att hålla i den. Det gick super och var roligt! Blev bara en match men vilka kämpar :)
Nästa gång tänker jag själv hoppa i vattnet och vara med ihop med barnen ist för att agera domare vid kanten. Det om det är möjligt iom personalstyrkan vill säga men det vore skoj!
I övrigt har det varit mkt försäljning och städ för min del, svettigt har det varit..
Tänkte på det, att jag sitter aldrig still på jobbet och kommer nog aldrig göra heller? Svetten rinner konstant ;)
Det är verkligen ett fysiskt arbete detta.
Många säger- Ditt jobb måste vara glassigt va? ;)
Självklart glassigt med tanke på alla glada människor jag möter varje dag och att jag får småprata med den ena efter den andra, sälja godis och glass till förväntansfulla barn flera dagar i veckan :)
Men att börja kl 05.45 och städa, backspola, ta vattenprover och förbereda för kommande simklass samtidigt som medlemmar kommer och ska simma, träna eller handla.. 
Kan bli lite att göra.

Idag började jag 8.30 med att desinficera bägge omklädningsrum och duscharna sen fixa inför cirkelfysen som jag sedan höll kl 10-11. Snabbdusch efter det för att sedan städa av gymmet ordentligt och lite annat småstäd här och var.
Full rulle i badet med massa folk som ville handla och väl kl 16 var det dags att hoppa i baddräkten för 3st lek & simklasser efter varandra. (Isbit...)
Kl 18 upp ur vattnet, dusch och det sista styret innan stängning.
10 timmars jobb swischade förbi!

Varje dag tittar vi på olika listor över vad som ska städas och göras varje dag och varje vecka och den listan är rätt lång och det bockas av punkter varje dag.
Absolut minst 50% av arbetsuppgifterna rör renhållning av lokalerna, minst! Känns lite med 50%.. 
Men jag gillar ju att städa så det är perfekt plus att jag får träning flera ggr/v utöver denna "vardagsträning".
Jag håller i vattenfys, vattengympa, lek & simklasser, skolklasser och cirkelfys.

Det jag tänkte komma fram till är att Nej mitt jobb är inget glassarjobb, långt ifrån!
Däremot har jag verkligen fått mitt drömjobb och jag är glad varje dag jag går dit och supernöjd varje gång jag går hem för dagen :)

Miljön, kollegorna,  människorna, barnen framförallt! Dessa fantastiska ungar som "gör mina dagar" varje dag!

Helt fantastiskt 


Inga kommentarer: