söndag 24 november 2013

Vurpapremiären- Check!

Så har ytterligare an vecka gått på mitt fantastiska jobb! Bara älskar det på alla sätt!
Denna vecka var min "jobbamktvecka" vilket innebär mer än heltid och hela helgen :)
Helger är roliga för då är det fullt med glada barn och folk en kan snacka strunt med hela, passar mig helt perfekt! ;) Haha!
Igår var det lördag och det innebär att innan vi slutar för dagen ska vi blåsa upp de stora leksakerna vi har i vattnet varje söndag. Jag ville lära mig det så jag fick fixa med det mesta medan Hasse höll sig i närheten om jag skulle behöva hjälp.
Vi kan väl säga såhär..
Tur att han var det för jag lyckades med min premiärvurpa deluxe!! Som tur var så gick det bra, jag lyckades på något konstigt vis ta emot mig med händerna (läs Jürgen) så både svanskota och bakhuvud klarade sig..
Jag skulle sparka iväg den vagn leksakerna ligger på när dom inte är i vattnet och dum som jag var tog jag ju i med full kraft.. Med en fot kvar på det våta stengolvet var det strax ingen fot kvar på det våta stengolvet utan bägge var ca 1m över golvet, jag raklång i luften och BAM ner!
Måste sett mkt roligt ut ;)
Kunde gått illa men det gick ju bra så när chocken lagt sig gick jag ensam där inne och fnittrade för mig själv, lite rosig om kinderna ;) Undrar hur det gick för Hasse, han måste ju också fnittrat för sig själv sen, när han väl visste att jag var ok menar jag.

Jaha, så var premiären gjord!
Det konstiga är hur mkt en hinner tänka där uppe i luften? En hel del trots att det händer och är över på några få sekunder.
"Åh shit! Hur ska detta gå? Vem ser mig? Vad ska jag göra? Åh shit å där låg jag här ja.."
"Aj..."

Har lite känningar i svanken men är inte säker på om det är från fallet eller marklyften jag körde dagen innan för jag hade lite träningsvärk från det..
Efter fallet kände jag nämligen ingenting, absolut inget varken i rumpa eller rygg, ja förutom det lilla jag känt innan från träningen då.. (övertydlig?)
Borde kanske kolla upp det eller anmäla det på något sätt om det skulle visa sig att jag får ont längre fram, kan vara klokt tror jag..

Men jag tog iaf 80kg i marklyft! Det är bra tycker jag!
Visst var det bara en gång men hade gjort två om jag inte blivit så chockad och glad över att jag klarade en :)
Jag körde några reps på 67-68kg innan det eftersom jag ville se om jag kunde ta min egna vikt som är 63kg och det gick lätt så jag ökade lite.
Ska nog köra på 70kg nästa gång jag kör marklyft! Kan nog vara en lagom utmaning?
Iaf ett tag..



Inga kommentarer: