måndag 16 december 2013

Måste skryta!

Idag på jobbet hade vi livräddning med bästa Marie, hon är ju utbildad i det och vi måste ju veta hur vi på bästa sätt hanterar vissa situationer i badhuset.
Vi fick hämta docka på botten, rädda varandra med och utan boj, dra upp varandra på kanten osv. 
Det var sjukt intressant och kul! Jag har ju gjort vissa övningar innan med Hasse men sånt här är jätteviktigt att en övar på med jämna mellanrum så en inte glömmer utan håller det färskt.
Jag löste det mesta utan större problem men det var inte det jag ville skryta om ;)

Linda, hon som kommer ta över efter Marie, är simmare så innan vi började livräddningen och även efter fick vi lära oss tekniken en använder vid crawl och testade även fjäril. 
Linda var väldigt bra på att lära ut och vi hade alla mycket roligt i vattnet :) Det blev många skratt, haha!!

Jag är så irriterad för att jag inte kan ladda upp film här genom telefonen för vi filmade min fjäril och jag kan ju för tusan!!?? Så jäkla kul! 
Fick massa beröm från alla och när jag insåg att dom inte skojade sträckte jag på mig :) Trodde jag såg heldum ut för det känns ju så..
Jag tackar alla "sjöjungfrusim" jag gjort i mina dar för detta, haha! Jag i stort sett var ju Ariel som liten ;) 
Jag har alltid varit en bra simmare men fjäril hade jag aldrig trott faktiskt? Lyckades lixom få till rätta knycket med benen :) 
Kommer öva som tusan på det!
Gjorde kanske totalt 5 armtag i rad idag, svårt att få till andningen utan att hamna i otakt, men ska inom kort göra 25m det lovar jag!
Crawlen var inga problem och det var kul att få veta exakt hur jag ska göra med ben och armar för att få till rätta tekniken.
Gjorde 25m utan några problem, riktigt gled fram, fantastiskt!

Så nu har jag skrytigt tillräckligt för idag ;)
Får se om jag går ner extra tidigt till jobbet imån bitti och simmar lite innan jag öppnar kl 6 :) 


Inga kommentarer: