fredag 3 januari 2014

Dags för ett nytt år!

Hur hade ni det på Nyår? Bra hoppas jag!
Jag hade det helt super! Visst började det lite knas med en liten bilolycka och slutade även med ett ambulansbesök men annars var det toppen!
Det låter kanske lite knäppt men så var det! Jag var dock varken inblandad i bilolyckan eller ambulansbesöket mer än att jag var på samma fest och det gick bra med alla inblandade tack o lov!
Jag var på en tillställning i Grankullavik med Rikard och hans vänner. Kul att äntligen få träffa dessa människor en har fått höra så mkt om!
Om dom levde upp till sitt rykte? Ooh ja! Haha! Roliga, galna, och mycket trevliga ;)
Vi åt trerätters, smällde lite fyverkerier och dansade sedan loss i flera timmar och var väl tillbaka i Böda runt kl 5 på morgonen :)

Fantastiskt att få fira in det nya året med Rikard, det kommer bli ett bra år 2014 <3

Nyårsdagen fick bli lite sovmorgon för att sedan styra med lite av varje som vanligt när en är där uppe :) Full rulle hela dagarna! Jag gillar det!
Vi hann även umgås en hel del med hans föräldrar denna gång, i lugn och ro till och med ;) Jag var ute på en långis med hans mamma och deras fyra hundar i Bödaskogen. Mysigt och kul att få lära känna henne lite bättre och att få promenera på skogsstigar för en gångs skull och inte genom ris och buskar som i vanliga fall ;)
Det blev middagar och lite häng vid tvn också, trevligt!
Först idag, fredag, är jag åter hemma i Borgholm och jag vill redan tillbaka men nu kommer det nog dröja ett tag tyvärr..

Inför år 2013 hade jag som nyårslöfte att uppleva saker, göra saker jag kommer minnas ist för att slänga pengarna på skit och det måste jag säga att jag faktiskt höll!
Det blev bland annat semester i Spanien med nästan hela familjen, Oslobesök med Justin Bieberkonsert och systerresa till Sthlm med Sabrina och Beyoncekonsert! Lite av varje blev det ju trots allt :) Sen har det ju varit lite annat smått och gott såklart.

Hur tänker jag inför 2014 då?
Ungefär samma tror jag. Jag tänker försöka uppleva saker med nära och kära, göra ett bra jobb, träna på i vanlig takt, vara ute mycket och ta till vara på all tid jag kommer få spendera med min fina, familjen och mina vänner..
Jag ser ljust på detta år och det känns skönt!

Det kanske är så att det är min tur nu? Min tur att få det jag vill?
Jag har sedan lång tid tillbaka sagt att jag önskar att när jag fyller 30år iaf ska dejta någon som jag kan se en framtid med. Ha någon jag iaf skulle kunna tänka mig att ha allt det där med.. Sen hur det blir eller inte det kan en ju aldrig förutspå.
För lite över en månad sedan hade jag gett upp hoppet om allt det där. Då trodde jag inte att jag skulle kunna träffa någon via en dejtingsida på nätet och ha det så här bra som jag tycker att jag har det nu.
Det känns förbannat bra men jag har lärt mig att inte ropa hej för tidigt.. tyvärr..
Men som sagt, analysera inte Emelie utan njut av det som är just nu, då blir det bäst :)


1 kommentar:

Anonym sa...

Åhh Emelie jag blir så himla glad för din skull!! Så fint att få läsa och jag skickar massa kramar och pepp! Och jag läser alltid din blogg när du länkar men jag är dålig på att kommentera men nu kände jag att det var dags! KRAM!/ Sofi Folkish