måndag 24 februari 2014

Pekpinne

Blir så trött när folk tror dom ska vifta med sina pekpinnar..
Därför vill jag förtydliga en sak och vifta lite tillbaka.
När jag och Rikard är ute på jakt, oavsett vilken jakt det är, så skjuts ingenting som inte får eller bör skjutas. Viltvård står Rikard, numera oss båda, varmt om hjärtat och varje gång jag är med ut lär jag mig nytt och tycker mer om det. 
Jag kunde inte haft en bättre, mer engagerad och kunnig lärare än min fina Rikard :)

Sen finns det sk skyddsjakt som vi pysslat med idag.
Vi hjälper en bonde med att få bort fågel som förstör ensilage och dylikt för honom och hans djur. Och det kan röra sig om olika fåglar.
För er som inte vet vad skyddsjakt är ber jag er att läsa på lite innan ni kommer med era påhopp!

Själv får jag väl vara försiktig med info och bilder framöver då det verkar som att en del så gärna vill tolka saker som att vi inte håller oss inom lagens ramar. Tro att vi skjuter fåglar vi inte får eller att vi är mordiska och bara älskar att döda.
Hallå!!?? Tar ni mig för en idiot eller?
Trött en blir alltså...

Men till er andra som faktiskt känner mig, puss! ;)

Inga kommentarer: