måndag 10 mars 2014

Grymma dagar och helglängtan!

Var ett par dagar sedan sist och sist hade jag haft PMS deluxe..
Nu är det mkt bättre! Fick dessutom tips på något jag kan testa att stoppa i mig några dagar innan väntad mens för att förhindra att det djävulska monster som lever inom mig kikar fram igen ;) 
Nog om det.

Helgen som var bestod av jobb. Det var strålande sol ute men jag stod inomhus hela dagarna.. Fast det gjorde faktiskt ingenting för helgen var kul och jag kände att jag hade "sol inne"!
Jag jobbade med Astrid och Hasse vilket var mkt trevligt :) Astrid är en ny kollega som är simmare, både tävlar själv och lär ut, himla skoj!
Jag fick mkt gjort under helgen, hann planera simskola och vattenfys och körde två helt grymma cirkelfyspass på söndagen, är mkt nöjd! :)
Kan inte sluta tjata om hur roligt det är att hålla i passen när det kommer så mkt folk och alla är så glada och kör på så hårt, fantastiskt är vad det är!
I morgon kör jag igen och även då två pass. Vi vill testa köra ett vid 19 och sedan ett direkt efter kl 20 för att slippa neka folk som vill vara med och annars inte får plats.
Får se hur det funkar!? Imån är det iaf nästan två fulla pass :)

Sov hos Rikard natten till idag och kunde inte somna om efter att han åkt till jobbet kl 6 så jag gick upp då. Jag gav mig ut i det underbara vädret på en riktig långis med flickorna som slutade hemma hos Moa på en kaffe och lite frukost.
En kaffe med Laura på sjukan och ett besök hos en annan vän efter det gav mig en bra start på dagen!

Väl hemma igen hann jag med både tvätt, lunch och pajbak :) Papsen fyller nämligen år imån så jag slängde ihop två goda aprikospajer som han kan bjuda på.


Senare var det simskolor och vattenfys som gällde på jobbet. Alltid lika skoj!
Den lilla personen jag berättat om som vågade "hoppa" ner i stora poolen med mig sist på simskolan, hen hoppade tre gånger till mig idag!
Wohooo!! Så himla kul!

Ikväll deltog farsan på VF!! 
Han körde på bra tycker jag och jag tror han kommer känna av både mage och ben imån, hehe.. Det var ett kul pass och som vanligt uppskattat. Det är ju inte så jobbigt som cirkelfysen men en annan typ av träning :)
20 pers deltog ikväll vilket är otroligt bra så här en bit in i mars, nyårslöften-personerna som brukar ge upp borde gjort det för länge sen om så var fallet.
Jag har redan planerat nästa veckas pass i huvudet, kommer bli grymt.

Nu längtar jag mest till helgen.
Blev ju inget Böda i helgen som sagt så det ser jag verkligen fram emot!
Optimalt vore ju om vädret håller i sig så vi verkligen kan njuta av all natur och allt fint där uppe.
Jag önskar kunna ta långa promenader i värmande sol nämligen. Kanske köpa mig en glass och lyxa till det ;)

Men nu snarkar någon av flickorna bredvid mig så nu är det väl dags att sluta dom blå, natt natt 

Inga kommentarer: