onsdag 2 april 2014

Lantlivet och bebisar

Helgen som var var ju min jobbhelg så den kunde inte spenderas i Böda. Därför tog jag flickorna med mig upp runt lunch på min lediga fredag ist :)
Hängde lite ute i fårhagen med Ingvar och fick hälsa på endast några dagar gamla lamm..! Så söta att jag dör och så är dom inte rädda heller!?
En kan mysa och pussa på dom hur mkt en vill :)
Fick även senare vara med vid lammning och hälsa den lille välkommen <3


Jag hann med en skön promenad med tre bruttor och så fick flickorna även skaffa bekantskap (skaffa?) med Tessies dotter Raja och det gick hur bra som helst!
En sån lättnad..
Dom busade och nosade runt i trädgården tillsammans alla fyra :)


Mysigt att vara uppe "på egen hand" så att säga för en gångs skull :) Att i lugn och ro få umgås med svärpäronen ensam var trevligt!
För när väl Rikard kom upp runt 16 var schemat fullspäckat igen ;)
Det blev bland annat lite fiske ihop med Tobbe och flickvän, spännande och annorlunda fisketur men roligt!
Stötte även på små Vaktelbebisar på vägen hem, pyttesmå!


Efter lite tv och något glas rött inne med päronen gick vi och la oss tidigt för lördagen innebar att klockan skulle ringa senast halv fem för darling och runt halv sju för mig. 
Time for some work!

Helgen på jobbet var lugn eftersom vädret var fantastiskt, såklart när jag jobbar..
Jobbade min sista helg med Hasse, sen lämnar han oss för lite ledighet och sen kommer han vara i bakgrunden som vaktmästare ist. Synd för oss men skönt med något "nytt" för honom :)
Hasse är för jäkla bra! Det är alla mina kollegor för den delen :)

Och idag blev jag fastanställd!!
Tänk, redan jobbat 6 månader på Badhuset?
Det är väl som dom säger, Tiden går fort när en har roligt ;) 

Inga kommentarer: