tisdag 2 september 2014

Hatet

Hur ska jag börja..?
Det blir samma tjafs och gnäll som vanligt om mående hit och dit. Klump i magen, tankar som väcker känslor, känslor som väcker tankar.
Händelser och situationer som upprör. 
Nu kan jag inte skylla på pms tyvärr dock, som sist.

Det är så mkt runt omkring som just nu väcker starka känslor hos mig. 
Allt hat i människor gör mig arg, uppriven och ledsen.
Inskränktheten skrämmer, okunskapen skrämmer, oviljan att hjälpa andra gör mig besviken på människan och jag vill bara sparka rakt ut.
Jag kommer inte ifrån det någonstans heller!
Ständigt på tv, hos människor jag möter, på internet, fb, instagram, ja till och med på jobbet bland dom som tränar hör jag hatet.

Har människan förlorat all empati? Eller har hen aldrig haft någon?
Sorgligt.

Jag är heller inte stark nog i mig själv just nu att orka kämpa, säga ifrån i alla lägen eller lyssna och argumentera som så många andra gör. 
Jag vill stänga av, blunda och sudda bort för att sen öppna ögonen en dag och se att människan har gjort rätt.

Okunskapen försvann.
Allt hat är borta.


Inga kommentarer: