onsdag 18 april 2012

Personliga mål

I en av bloggarna jag följer läste jag för ett tag sedan ett inlägg där hen skrev om sina personliga mål under 2012. Tänkte dela med mig av mina bara för det!

Under 2012 vill jag:

1. Utvecklas som person och bli tryggare i mig själv. Jag vill inte längre vackla i mitt självförtroende eller min självkänsla. Jag vill bli trygg! Det ska jag jobba på! Tillämpa allt jag lärt mig under terapin.

2. Ordna mitt boende. Innan tänkte jag "Projekt Kök" som innebar att jag skulle göra om mitt kök till ett bubbelgumskök men nu lutar det åt att hitta ett litet hus att hyra. Jag vill så gärna ha en liten trädgård för flickorna att busa runt i. Leta nytt boende, Hitta nytt boende!

3. Gympa!! Träning och kost! Fortsätta som jag gör, träna flera dagar i veckan men skulle vilja köra mina egna gympapass igen, kanske med inslag av zumba? :) Då kommer ni va?

4. Arbeta bort flickornas skällande. Både för deras skull och min. Sookie som är så rädd och lärt sig skällandet från Mimosa och Mimosa som skäller för att hon vill sätta alla andra hundar (som hon tror är mobbare pga tidigare upplevelser..) på plats innan de gör det mot henne. Gå på gåingen, öva själva på stan, en hund i taget, eventuellt en hundkurs med Sookie? Hon har verkligen potential

5. Göra roliga saker, se nya platser! Våga göra nya saker, nya utmaningar! Jag har redan kommit ett steg på vägen, jag vågade vara nybörjare på boxningen vilket är ganska stort för lilla mig :) Jag vill inte längre fega för saker. I slutändan är det bara jag som kommer ångra mig annars. Vill inte sitta där bitter och tänka, varför gjorde jag inte så, tänk om jag bara hade gjort det där..osv..

6. Bli lite mer ekonomisk. Kort och gott.

7. Skaffa en större kundkrets i Forever, arbeta lite hårdare där, lägga ner lite mer tid.

8. Bli bättre på att höra av mig till mina vänner som inte längre bor här <3

Inga kommentarer: